יום רביעי, 15 באוגוסט 2012

עבודה מועדפת באילת


מלבד הפן התיירותי, נחשבת העיר אילת ליעד מרכזי לצעירים הנמצאים לאחר שחרור מן השירות הצבאי ומחפשים אחר עבודה מועדפת. עבודה באילת, מאפשרת למשוחררים של היום להשתלב במגוון רחב של מקומות עבודה, שהוגדרו בידי המדינה כ״עבודה מועדפת״. רובן של המשרות המוצעות למשוחררים ברחבי אילת, קשורות כמובן לנושאי התיירות בה, לרבות עבודה במלונות, מסעדות, אטרקציות למיניהן בעיר ועוד. בהתאם לכך,מהווה התיירות הנכנסת בעיר את מקור הפרנסה המרכזי של תושביה ושל תושבי חוץ הבאים לחפש אחר מקורות פרנסה בה.

מהם היתרונות בעבודה מועדפת בעיר אילת?

עבודה מועדפת באילת, מאפשרת לצעירים רבים לאחר השחרור לשלב בין עבודה מצד אחד, לבין נופש ובילויים רבים מן הצד האחר. בנוסף, לפי חוקי המדינה קיים בעיר אילת פטור מתשלום מע״מ, עובדה המוזילה באופן ניכר את עלויות המחייה של אותם צעירים לאחר שחרור. כמו כן, גם למספר המשרות הרב שניתן למצוא ברחבי העיר, המוכרות בעיני מוסדות המדינה כ״עבודה מועדפת״, קיימת בסופו של דבר השפעה על החלטתם של משוחררים רבים להגיע ולעבוד באילת,  כשבאזור מגוריהם קשה יותר למצוא משרות מן הסוג הללו.


באילו משרות ניתן להשתלב בעבודה מועדפת באילת?

ברוב המקרים בהם מגיעים צעירים לאחר שחרור לרחביה של העיר אילת במטרה למצוא עבודה המוכרת ״כעבודה מועדפת״, פונים ברוב המקרים למשרות הנקשרות לענף התיירות בה. עבודה במלונות באילת, נחשבת כיום למשרה המבוקשת ביותר בכל הקשור לעבודה מועדפת, כשמאפשרת למשוחררים להשתלב באחד מן התפקידים הרבים בהם מחפשים אותם המלונות עובדים. מלבד עבודה במלונות באילת, ניתן להשתלב גם בחלק ניכר מאטרקציות תיירותיות אחרות ברחבי העיר, המוכרות גם הן כ״עבודה מועדפת״. כמו כן, קיימת אפשרות לעבוד בתחנות דלק ברחבי העיר, מפעלים וכל מקום אחר המוגדר גם הוא כמזכה בקבלת מענק מן המדינה לאחר חצי שנת עבודה.

 מהם תנאי ההעסקה להם זוכים בעבודה מועדפת באילת?

כל משוחרר הבוחר להגיע לעבודה מועדפת ברחבי העיר אילת, זוכה כיום לתנאי ההעסקה משופרים וכדאיים הרבה יותר ביחס לעבר. מבחינת שכר הבסיס, מדובר בתעריף מוסכם וקבוע מראש פר שעה, העולה בהתאם להתקדמות המקצועית של כל עובד. מבחינת המשמרות, ניתן לעבוד בכל ימות השבוע, כשקיימת תוספת שכר עבור עבודה בשעות לילה, בשבתות ובחגים כפי שמורה החוק. מלבד תנאי השכר והיקף המשמרות, ניתנת אף ברוב המקרים אפשרות לדיור במחירים מוזלים וסבירים, בעיקר כשמדובר על עבודה במלונות.

העיר אילת הפכה במהלך השנים האחרונות למוקד מרכזי בכל הקשור לעבודה מועדפת, כשמידי שנה גודל מספר המשוחררים הבוחרים להגיע ולעבוד באחת מן המשרות הרבות שמוצעות בעיר לשם כך. תנאי התעסוקה המשופרים להם זוכים המשוחררים, בנוסף לאפשרויות הבילוי והפנאי הרבות שמציעה העיר, יוצרים הזדמנות נהדרת ואידיאלית עבור כל מי שזכאי לעבודה מועדפת, אותה לא כדאי לפספס.  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה