יום חמישי, 30 באוגוסט 2012

איך קונים יאכטה


יש הקונים יאכטה כסמל לסטטוס ויוקרה ויש את אנשי הים אשר קונים יאכטה בשביל לשוט ולצאת לים הפתוח ככל האפשר. בשנים האחרונות התחילה מגמה בה ישראלים רבים רוכשים יאכטות, לעתים יוקרתיות ומפוארות, ועוגנים עם היאכטה באחת המרינות בארץ. היאכטה דורשת תחזוקה לא זולה וטיפול שוטף וכדאי לקחת זאת בחשבון. משנה לשנה מתמלאות המרינות ביותר יאכטות ועל פי נתונים סטטיסטיים מדובר כל כמה עשרות יאכטות שנמכרות מידי שנה אך קשה לאמוד את המספר המדויק. רבים מרוכשי היאכטות אינם אנשי ים והם לא מנוסים בתחום השייט ולכן אינם מבינים כי לא מדובר רק בקניית היאכטה אלא יש דמי שימוש חודשיים למרינה וכי היאכטה דורשת טיפול שוטף. חשוב כי רוכשי היאכטה ילמדו על הנושא לפני שהם קונים יאכטה. מומלץ מאוד להיוועץ עם שמאי מומחה בהנדה ימית שיוכל לעזור בקניית היאכטה ויעריך את שווי היאכטה, מצב מכני של המנוע ומצבה הכללי של היאכטה.

נקודות חשובות כאשר הולכים לקנות יאכטה

לרוב היאכטות יש מנועים אך מי שמתכנן להפליג הרבה עם היאכטה כדאי שיקנה יאכטה עם מפרשים וכך יוכל לשוט ללא ההוצאה הגדולה הכרוכה בדלק. מי שמתכנן יציאות קצרות מחוץ למרינה לא חייב לקנות יאכטה גדולה יותר עם מפרשים וניתן להסתפק ביאכטה קטנה עם מנוע מה שיביא לחיסכון ניכר ותפעול ותחזוקה פשוטים יותר. הגודל בהחלט קובע במחיר לכן כדאי להתנסות לפני שקונים יאכטה בשייט על יאכטות שונות ובגדלים שונים. ככל שהיאכטה גדולה יותר כך נדרשים יותר אנשי צוות לתפעול ולעתים קשה למצוא מקום עגינה וכן מסובך יותר לעגון או לצאת מהמרינה. יש מקומות רבים בהם ניתן לשכור יאכטה לכמה ימים ובכך להתנסות בחוויה ולצבור ידע וניסיון בתפעול יאכטות ושייט. כדי ללמוד לתפעל יאכטה לא נדרש ידע אותו לומדים באוניברסיטה אבל כמו שלפני לימודים ניגשים לבחינת פסיכומטרי כדאי לבצע חיפוש לימודים הקשורים בשייט ולהשתתף בקורס משיט וקורס סקיפרים. חשוב אם כן לצבור ניסיון ומומלץ להתחיל ביאכטות קנות ועם הזמן להשתדרג ולעבור ליאכטות גדולות יותר המצוידות במיטב הטכנולוגיות. גולת הכותרת של היאכטות הן יאכטות מפוארות אך כדי ליהנות מהן כדאי לצבור ידע בשייט.

איפה קונים יאכטה

יאכטה ניתן לקנות חדשה או יד שניה, זה לא מוצר שהוא נפוץ או שניתן להשיג הנחות כמו בשופרסל מבצעים. לרוב כדאי להתחיל עם יאכטות יד שניה ולרכוש אותה עם שמאי או, בעל מקצוע או שייט ותיק המבין בתחום ויוכל לייעץ בקניה. אפשר לקנות יאכטה בישראל או בחו"ל כאשר קנית יאכטה בישראל נוחה מכיוון שקל להגיע למרינה עם חבר המבין בתחם ולבדוק את היאכטה לפני הרכישה. רבים מעדיפים לצאת לחו"ל ולרכוש יאכטה שם ואז להגיע עם היאכטה בשייט לישראל. חשוב לתכנן מראש את המסגרת התקציבית ולבחור ביאכטה לפי המסגרת מכיוון שאחרי הרכישה יש להשקיע ביאכטה באבזור ובשיפוץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה