יום חמישי, 30 באוגוסט 2012

בירוקרטיה של הפלגה


יש הרבה רגשות ותחושות שמשותפות בין רוב האנשים בעולם, הכוללים: שמחה על הולדת תינוק חדש למשפחה, עצב על מוות במשפחה, אהבה בין גבר לאישה, כאב בגלל חור בשן ושנאה עצומה בכל הנוגע לפרוצדורות בירוקרטיות שאנחנו מוכרחים לעבור כמעט בכל דבר קטן בחיים שלנו. לצערנו הבירוקרטיה היא חלק מאוד מושרש בחיינו, כזה שאנחנו לא יכולים לעקור או להימנע ממנו גם כשאנחנו בדרך לשייט תענוגות.

אשרות כניסה ודרכונים

לא משנה אם מדובר ברישום ללימודי כלכלה, מרפאת שיניים או שייט תענוגות הם לרוב תמיד כרוכים בשלבים בירוקרטים מייגעים שדורשים מאיתנו חודשים של הכנה מראש ובנוסף לכך מלווים בהרבה כאב ראש. הפלגת נופש בדומה לטיסה לחוץ לארץ דורשת מאיתנו להוציא דרכון מעודכן ואשרות כניסה לאותן ארצות שדורשות ויזה על מנת שנוכל לטייל בהן במהלך השייט. אם אין לנו אישור שהייה לאותן ארצות, לא נוכל לעבור את הבדיקה הביטחונית בכניסה למדינה ולא נוכל להיכנס לגבולותיה. במקרים בהן לא יהיה לנו אישור כניסה נצטרך להישאר בספינה וליהנות ממתקניה בלבד. חשוב מאוד לסיים עם התהליך הבירוקראטי מספר חודשים לפני ההפלגה, על מנת למנוע עיקובים ובעיות. אם תרכשו את הכרטיסים ותהיה בעיה עם הדרכון שלכם לא תוכלו להצטרף לשייט ותחשבו כאילו לא הגעתם, דבר שיצריך אתכם גם לשלם על דמי ביטול. לא לכל מדינה יש צורך להוציא אשרת כניסה, על מנת לוודא את העניין כדאי לכם לברר עם סוכן הנסיעות אילו ארצות תגיעו אליהן בזמן שייט התענוגות. לאחר שתקבלו את רשימת הארצות המדויקת תתקשרו לכל שגרירות או תבדקו באינטרנט על מנת לוודות לאיזו מדינה תצטרכו להוציא אשרת כניסה.

בעיות בירוקרטיות נפוצות בהוצאת הוויזה

לפני שאתם מתחילים לתכנן מסלולי טיול ורשימת קניות לשייט התענוגות, רצוי שתוודאו שאין לכם שום בעיה עם הוצאת האשרה. משום שהוצאת הוויזה או בשמה השני אשרת הכניסה, לרוב כרוכה במהלכים בירוקרטים מייגעים הנובעים ממכשולים וכללים נוקשים שיכולים למנוע מכם לקבל את אישור הכניסה. חלק מהמדינות מקשות על קבלת אשרת הכניסה אליהן על ידי שלל סעיפים, בדיקות ביטחוניות, מבחנים ואפילו ראיונות אישיים שמכריחים אתכם לעבור על מנת לקבל את אשרת הכניסה המיוחלת. המדינה הידועה בנוקשות שלה היא ארצות הברית. ארצות הברית מקשה על אנשים שנעצרו או אנשים בעלי עבר פלילי, לקבל אשרת כניסה. גם אנשים שנעצרו על לא עוול בכפם ואין להם עבר פלילי, ארצות הברית תעשה להם בעיות במהלך האישור. אותם אנשים יצטרכו ללכת לשגרירות, על מנת לנסות להשיג את אשרת הכניסה למרות הכול. אם אתם רואים שיש לכם בעיה אם קבלת אשרות הכניסה, כדאי שתבטלו את השייט לפני שיעבור הזמן שתוכלו לבטל את השייט ללא דמי ביטול, לפעמים זה יותר מיגע מגירושין. משום שחברות הספנות לא יתחשבו בכם ויתייחסו אליכם כאילו לא הגעתם לשייט, כך שתצטרכו לשלם דמי ביטול בנוסף לעוגמת הנפש שחוויתם עם השגרירות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה