יום חמישי, 30 באוגוסט 2012

סירת שירות


סירת שירות מצויה בכל יאכטה, במיוחד כאלו שמפליגות לחוץ לארץ. סירת שירות מאוד קומפקטית וקלה לנסיעה, היא בדרך כלל מתנפחת, לרוב כדי שלא תתפוס מקום ביאכטה וכדי שהיא תהיה נוחה באכסון על החוף. סירת שירות, מהווה אמצעי טוב מבחינת מגוון שימושים, בכול הנוגע להגעה לחוף ולרוב היא מצילה אותנו במקרה חירום, כשאנחנו נתקעים, בגלל איזושהי סיבה בלב ים.

שימושים לסירת שירות

סירת שירות, מהווה אמצעי מאוד חשוב, בזמן ההפלגה, בגלל מגוון השימושים שלה. באזורים שאין לנו אפשרות לעגון במרינה, לרוב בגלל שאין מרינה מסודרת בסביבה או בגלל שמחיר המרינה יקר מידיי ואנחנו קצרים במזומנים, בגלל שבדיוק רשמנו את הבן לקורס פסיכומטרי. אנחנו פונים לאלטרנטיבה היחידה שיש לנו, למצוא מקום בטוח לעגינה בים, כדי למנוע את היסחפות היאכטה, במקרה של סערה לא צפויה ורצוי כמה שיותר קרוב לחוף. במקרה כזה, סירת שירות מהווה בשבילנו את האמצעי הכי נוח, מבחינת ההגעה לחוף, הרי אנחנו לא רוצים לשחות את כל הדרך. הרבה פעמים אנחנו משתמשים בסירת שירות, כדי לצאת לדיג בקרבת החוף או לשוט למקומות בהם אנחנו לא יכולים להשיט את היאכטה, מחשש לפגיעה והרס היאכטה, אם לדוגמא אנחנו רוצים לשוט מתחת למערה תת ימית או במקרה שאנחנו רוצים לקפוץ לשחייה במפרץ מבודד. סירת שירות, יכולה אפילו להציל אותנו, במקרה שהיאכטה נתקעת בגלל תקלה כלשהיא ואנחנו לא מצליחים להשיט אותה או במקרה הכי גרוע, שהיאכטה טובעת. במקרים כאלה אנחנו פשוט לוקחים את סירת השירות, מנפחים אותה ושטים, למקום מבטחים.

תחזוקת סירת שירות

הדבר הכי חשוב, שהוא כמו מנטרה במגוון המכללות ללימודי שייט, הוא הצורך התמידי בתחזוק הסירה. סירת שירות, כמו כל סירה אחרת, צריכה לעבור תחזוקה ושמירה, כדי שהיא תמשיך לשרת אותנו שנים רבות ללא תקלות, במיוחד כשמדובר בסירת גומי, שהיא בדרך כלל פגיעה יותר מסירת פיברגלס או עץ. חשוב מאוד לדאוג למקום אחסון מסודר, כזה שלא יתפוס יותר מידי מקום ביאכטה ורצוי שהסירה תהיה מנופחת בלחץ נמוך, על מנת לא ליצור לחץ על הגומי. אם הסירה במצב מנופח, חשוב לכסות אותה מפני נזקי השמש, בכול זאת מדובר בגומי, למרות שהחומר כביכול עמיד בפני השמש. בזמן קיפול הסירה, חשוב לשטוף אותה טוב ולהקפיד על הייבוש שלה על מנת למנוע לחות, שלרוב לא תורמת לסירה. בתהליך הקיפול, אנחנו צריכים לדאוג לכך, שלא יהיו יותר קפלים, כדי למנוע יצירת סדקים בסירה. אם אין לכם מתקן יעודי, כמו מנוף, אשר משמש להרמת סירת השירות חזרה ליאכטה באופן בטוח, כדי שתעלו בזהירות קודם את המנוע ורק אחר כך את הסירה. את הסירה תעלו בזהירות באמצעות חבלים, על מנת למנוע קריעה או סדקים. חשוב מאוד לאבטח את המנוע היטב, בעזרת חבל, על מנת למנוע את הינתקות המנוע מהסירה, אל תסמכו על הברגים, יכול להיות שלא הידקתם אותם מספיק ובמקרה של פניה חדה המנוע יכול להתנתק ולעוף, כך שמי שמחזיק במנוע יכול לעוף איתו למים, דבר שיכול להיות מסוכן ולא הכי מהנה בעולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה