יום חמישי, 30 באוגוסט 2012

כיצד לא להיקלע לסערה בלב ים?


תשעים ותשע אחוז מהטבעות היאכטה, בלב ים בזמן סערה, התרחשו כתוצאה מהכנה לקויה של הסקיפר, בכול הנוגע לתכנון ההפלגה. הרבה פעמים אנחנו מזלזלים בדברים הפעוטים, שיכולים להציל לנו את החיים בים. הים אומנם הפכפך אבל כיום ניתן לבדוק את תחזית מזג האוויר, בהפרש של כמה ימים או כמה שעות, באופן מדויק על ידי מגוון אתרים מהימנים עם טכנולוגיה מיוחדת. . בדיקת תחזית מזג אוויר, במגוון אתרים באינטרנט, שעורכת כמה דקות, יכולה להציל לנו את החיים ובהרבה מקרים גם למנוע את הרס היאכטה שלנו.

כללים לבדיקת מזג אוויר

מזג האוויר אומנם הפכפך בים, אבל ברוב המקרים, בדיקה נכונה של מזג אוויר כמה שעות לפני ההפלגה, יכולה להציל אותנו ממצב של סכנה. בדיקה נכונה של מזג האוויר, כוללת לרוב  מספר דגשים פעוטים, שלא דורשים קורסים מיוחדים בהגשת מזג האוויר, על מנת לבצע אותה. דבר ראשון שאתם בודקים בנוגע למזג האוויר, הוא המצב בשטח, על ידי דיווחים של שייטים שנמצאים בהפלגה בים, הרבה פעמים אנחנו יכולים לקבל טיפים טובים לגבי אזורים מסוכנים. אם מדובר בהפלגה ארוכה, כדי לבדוק את התחזית שבוע מראש, על מנת לוודות שאין סערות בדרך. אל תסתמך על בבדיקת מזג האוויר, באזור החוף, התחזיות המדויקות יותר תמיד מתבצעות בלב ים, שם הרי מתחילות הסערות הגדולות ויוצרות את האפקטים בחופים. הוא התחזית במגוון האתרים שקיימים לבדיקת מזג האוויר בים. אל תסתמכו על אתר אחד, תבדקו כמה אתרים, על מנת לקבל את התמונה הרחבה באזור, משום שהרבה פעמים סופה שמתרחשת באזור אחד, גוררת תגובת שרשרת של גלי רוח גבוהים, המסוכנים לשייט יאכטה, באזור אחר. בדיקת מזג אוויר, נכונה יכולה להציל חיים בים, על תזלזלו בה.

סקירת אתרים לבדיקת מזג האוויר

קיימים מגוון אתרים ברשת האינטרנט, שיכולים לסייע לנו בבדיקת מזג האוויר במגוון אזורי ההפלגה המתוכננים. אם אתם מתכננים לשוט באזור החופים בארץ ולא לצאת מתחומי הגבול, כדאי שתבדקו את התחזית הקרובה, באתר הנקרא: "האתר הישראלי". האתר שייך למכון הישראלי לחקר הימים והאגמים, בו ניתן לסמן את אזור השייט, הרצוי בארץ ולקבל את התחזית לשלושת הימים הבאים במרווחים של שלוש שעות בין כל תחזית. אם אתם מתכננים לשוט ליוון או לכל מדינה אחרת, תבדקו את מזג האוויר באתרים הספציפיים, לבדיקת מזג האוויר באותם ארצות. לכל מדינה, יש את אתר דיווח מזג אוויר, נקודתי לאזורה. אם אתם מחפשים אתר לבדיקת מזג אוויר עדכני, בכל העולם, תגלשו לאתר הנקרא:"מזג האוויר באון ליין". אתר אשר מדווח את כל הפרמטרים של מזג האוויר באון ליין, עם תמונות לווין עדכניות, המתרחשות באותו רגע. אתר זה מדווח לכם בכול הנוגע למידת הטמפרטורה, גובה הגלים ומצב הרוח בכל האזורים על הגלובוס, מה שבהחלט מועיל בכל הנוגע לתכנון ההפלגה. מחקרים אשר נעשו, על ידי מגוון סטודנטים, ללימודי פסיכולוגיה, בנוגע להתמודדות עם חרדת ים ומצבי סכנה בלב ים. הגיעו למסקנה, שבדיקה והכנה מראש בכול הנוגע להפלגות בים ההפכפך, במיוחד עם הדבר נוגע לפחדים מסכנות בלתי צפויות, יכולות להקל באופן מוחלט ולהרגיע את האדם החרד ולאפשר לכם גם לעשותמדיטציה רגועה בנופש. חשוב מאוד לא להסתמך על אתר אחד, בבדיקה, כדי להיות בטוחים ולמנוע הפתעות במזג האוויר, שיכולות לגרום לסכנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה