יום חמישי, 30 באוגוסט 2012

סופת הוריקן בזמן קרוז ?


סופת ההוריקן, מתרחשת בעיקר באזורים הטרופיים, באוקיינוס האטלנטי, בסביבות הקו המשווה. סופת ההוריקן מאופיינת כסופת ציקלון, אשר נעה במהירות אדירה, בדרך כלל במהירות שבעים וארבע מייל בשעה. סופת הוריקן זורה הרס לכל מה שנקרא בדרכה, לרוב היא גם מסוגלת להעיף ולגרום נזק גם לספינות קרוז עצומות. עונת סופות ההוריקן מתחילה בראשון ליוני ומסתיימת בשלושים לאוקטובר, הזמן שרובנו נוהגים לצאת לחופשה עם הילדים. חברות הקרוז, מיומנות בתכנון ושינוי הלו"ז על פי סופות ההוריקנים, לרוב הקרוז לא יבוטל.

ביטולים בזמן הוריקן

ברוב המקרים אנחנו לא יכולים לשנות את הקרוז או לבטל את הקרוז, בלי לשלם את הקנס על פי החוזה השירות שחתמנו עליו. גובה הקנס יכול להגיע לסכום מעוד גבוה, כמעט בשבי הכרטיס, כל עורך דין או סטודנט ללימודי משפטים יגיד לך, שזה לא שווה את הביטול. ברוב המקרים מומלץ לחכות ולראות, כיצד תגיב חברת הקרוזים, אם באמת מדובר בסכנת חיים אמיתית, הקרוז יבוטל וידחה למועד אחר. חברות הקרוזים, חותמות על דגליהן להעניק לנו את החופשה, הכי בטוחה בלי לסכן את עצמנו ואת צוות אוניית הנופש. לרוב חברות הקרוזים ישתדלו מאוד לא לבטל את הקרוז, בגלל ההבנה, של חשיבות הנופש למגוון הנוסעים. מבחינת רוב הנוסעים, מדובר בחופשה השנתית שלהם, אותה הם תכננו מבעוד מועד, מבחינת עבודה, טיפול החיות והבית בדיוק כמו בתוכנית עסקית. חברות הקרוז, מבטלות את הקרוז במקרים נדירים מאוד. ברוב הפעמים ההפלגות יוצאות בזמן ומספיקות, לצאת מהחופים עוד לפני הגעת הסופה.

התמודדות עם סופת הוריקן בזמן הקרוז

חברות הקרוזים, מתמודדות כבר שנים עם סופות הוריקן, במהלך השנים הן צברו ניסיון ומומחיות לגבי התמודדות ותגובה לסופות הוריקן במגוון הימים והאוקיינוסים בעולם. חברות הקרוזים, מעסיקות בתוכן את מיטב אנשי הצוות, אשר מומחים בהתמודדות עם סופות ועוברים מספר תרגולים בשנה, בכול הנוגע לנטישת הקרוז והורדת הנוסעים לסירות ההצלה. למרות החשש מסופת ההוריקן, כל מי שלומד קורס בלימודי חינוך השייט, יודע שאין ממש סיבה לחשוש וישנם מגוון דרכי התמודדות עם הסופה. חברות הקרוז, נוהגות לבדוק את דיווחי התחזית ואת תמונות הלוויין, באזורים אליהן הן מתכוונות לשוט בקביעות. ברוב המקרים, חברות הקרוזים, מזהות את אזור סערת ההוריקן ופשוט מתרחקות מאותו אזור. סופות ההוריקן הן סופות מקומיות לרוב, מחוץ לסופה מזג האוויר נוח והשמיים נקיים מעננים. ברגע שסופת הוריקן תקפה אזור חוף מסוים, חברות הקרוז נוהגות פשוט לבלות עוד כמה ימים בלב הים וליהנות מהפלגה נעימה. ברגע שהסערה שוכחת, חברות הקרוז מתעדכנות על האפשרות לעגון באזור מבחינת מצבו לאחר הסופה. לרוב התשובה חיובית והנופשים לא מפסידים כלום. סופת ההוריקן אומנם מאיימת, אבל לא את חברת הקרוז, שתעשה הכול על מנת להטיב עם הנופשים מבחינת כל התענוגות והנאות החיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה