יום חמישי, 26 ביולי 2012

בילוי בטוח עם הילדים


רוב ההורים מעוניינים לפנק את הילדים, בכול הדברים שלא זכו ליהנות מהם במהלך ילדותם. לכן הבילוי עם הילדים מעבר לרצון לפנק אותם, נוגע גם להגשמת משאלה עבור ההורים. אומנם בילוי עם הילדים יכול להיות מהנה מצד אחד, אך הוא יכול להיות גם מסוכן. במיוחד אם אנחנו לא לוקחים בחשבון מספר דגשים חשובים, הנוגעים להתאמת הפעילות לגיל הילד, מבחינת מידותיו ובטיחותו.

בחרו את הפעילות המותאמת לילד

אחת מהדרכים הכי טובות להבטיח את הביול שלנו אם הילד, היא על ידי התאמת הבילוי למידתו. כלומר מתי שאנחנו באים לבחור את הבילוי המושלם לילד, חשוב שנבחן אם הוא בכלל מתאים לו מבחינת הגיל. לדוגמא, אנחנו לא נצא לשייט קיאקים בירדן או טיול טרקטורונים סוער עם ילדנו מתחת לגיל המותר. משום שבמקרים הללו, אנחנו מעמידים אותם בסכנה ולרוב גם המפעיליםיודיעו לנו שהביטוח לא תופס עבור הילד ואנחנו לא נוכל לבצע את הפעילות גם ככה. על מנת למנוע את עוגמת הנפש, חשוב שנבצע תחקיר וסקר שוק, בדיוק כמו שאנחנו עושים לפני הזמנתקייטרינג לאירועים קטנים או חדר במלון. במהלך התחקיר כדאי לבחון את הפעילויות המותאמות לגיל הילד. נוכל לעשות זאת בקלות על ידי הקלדת הגיל של הילד, בעת החיפוש בגוגל. כך אנחנו למעשה ממקדים את החיפוש שלנו לפעילויות המומלצות והבטיחותיות לגיל הקטנטנים. חשוב לשים לב שישנם מצבים בהם, הפעילות תהיה מותאמת לילד, אך היא תדרוש ליווי של מבוגר, לשם בטחונו, לכן כדאי שתיקחו זאת בחשבון בעת התכנון.

אמצעי בטיחות מומלצים לילד

בדומה לתכנון של תוכנית עסקית, גם במהלך תכנון הבילוי עם הילד, חשוב שנבחן את הפרטים הקטנים ונדאג לאמצעי בטיחות, על מנת למנוע כל סכנה לילד. כך שאם אנחנו יוצאים לשייט תענוגות ביאכטה או קיאקים, חשוב שתצטייד בחגורת הצלה, על מנת להגן על הילד. כאשר חובה להלביש את הילד בחגורת ההצלה בכול העת במהלך השייט. משום שמספיק שהיאכטה תטה לצד פעם אחת, על מנת שהילד ייפול למים. אם אנחנו יוצאים לטיול אופניים, חשוב שנצייד את הילד בקסדה ומגנים, גם אם אנחנו מתכננים נסיעה בפארק ליד הבית. ילדים קטנים נוטים לנסוע מהר, בלי לשים לב למה שקורה סביבם, ככה שהם גם נוטים ליפול הרבה. לכן הקסדה והמגנים, כל כך חשובים במהלך הטיול. אם אנחנו יוצאים עם הילד לבילוי בשלל אטרקציות ומתקנים, חשוב שנבחן אם קיימים במקום אמצעי בטיחות מספקים, המותאמים לילד, במיוחד אם לא מצוין הגיל המינימאלי לפעילות. אסור לנו להקל ראש באותם מקרים, משום שישנם הרבה חברות שפועלות באופן פיראטי, אם מתקנים לא בטוחים שעלולים לסכן את ילדינו. גם אם ילדינו, יבכו ויצעקו שהם מעוניינים לגשת אל המתקן הלא מאובטח, אסור לנו בשום אופן לשמוע לתחינתם משום שמדובר בסכנת חיים ובטיחות הילד נמצאת בראש ובראשונה באחריותנו האישית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה