יום חמישי, 26 ביולי 2012

חופשה בזנזיבר – ים אוקיאנוס וחולות לבנים


זנזיבר היא אי קטן, שלוש שעות נסיעה לאורכו ושעתיים לרוחבו, השייך מזה שנים לרפובליקה של טנזניה (מאיחוד טנגניקה וזנזיבר). תושבי האי הינם בעיקר שילוב של גזעים הודים, ערבים ואפריקאים, שילוב שנוצר מהיסטוריה רבת תהפוכות של האי במשך מאות השנים האחרונות ומעובדת היותו צומת מסחר מהחשובות באזור, צומת שקשרה במשך שנים את ארצות האוקיאנוס ההודי, אסיה וחצי האי ערב לחופי אפריקה. זנזיבר היא אנשים יפים ותבלינים ופירות, היא אלף לילה ולילה וסיפורי עבר והיסטוריה, זנזיבר היא אפריקה והודו וערב, אבל בעיקר ים אוקיאנוס, חול לבן וצלילות.

סאפרי צלילה בחופים הצפוניים

האי זנזיבר מלבד היותו אתר היסטורי מרהיב, שדה הציפורן הגדול בעולם (ידוע בכינויו גם כאי התבלינים) וסתם אי טרופי חלומי, ידוע גם כאתר צלילה מומלץ ביותר, כאשר האזורים הצפוניים הינם מהמשובחים יותר באי. אזור Ras nungwi הוא בקצה הצפוני של האי והוא במרחק שעה וחצי נסיעה משדה התעופה ומהעיר היחידה באי סטון טאון (stone town). הנסיעה עוברת בן כפרי חקלאים ודייגים, שדות ומטעי תבלינים ופירות שאנו מכירים וכאלה שחשבנו שאולי יכולים לצמוח רק בגן עדן אם בכלל. מהדרך הראשית ניתן להבחין בבתי ההרמון של הסולטן העותומני ששלט באי תקופת מה ובתי החמאם והמרחץ אשר שימשו את נשותיו הרבות, דרך זו מביאה אותנו לאזור המומלץ לצלילה. מועדוני הצלילה הינם לרוב בבעלות דרום אפריקאית ומתופעלים ע"י המקומיים וכדאי לבחור אותם על סמך המלצות של צוללנים ולא על סמך אתר האינטרנט שלהם או עיצוב לוגו המועדון.
הצלילות כוללות אלמוגים מרהיבים ושונים מהמוכר בים האדום (חופי אילת וסיני). מניפות בצבעים ובצורות שונות מתפרסות על שטחי ענק, אלמוגי טורבינות, שיחים ועצים, משטחי דשא, אלמוגים בצורת כובעי תרבוש בצבעי קטיפה עזים (סגול ירוק ובורדו), אשכולות ענבים והכל מתחת למים. דגי ריף לרוב פוגשים בשלל צבעים בינהם דגי נפוליאון, דגי ליצן (Clownfish), דגי תוכי (Parrot), Moorishidol ענקיים, סוגים שונים של Snappers והרבה הרבה דגי חצוצרה. הזהרונים שרואים גדולים ולרוב שוחים בלהקות, מורנו ענקיות ולובסטרים שמגיעים לעיתים לגודל של 50-80 סנטימטר הם מראה שכיח בצלילות בזנזיבר.


טיפים שימושיים לחופשה בזנזיבר

זמן הביקור ותכנון החופשה הטוב ביותר הינו יוני-אוקטובר או דצמבר-פברואר, יש להתחסן לפני החופשה (פרטים בלשכות הבריאות) וכמובן לעשות ביטוח נסיעה לחו"ל. שלא כמו טיסות לתאילנד לזנזיבר אין טיסה ישירה מישראל ולרוב ניתן טוס עם אתיופיאן אירליינס דרך אדיס אבבה. כדאי לזכור שמדובר במדינה מוסלמית ולא רצוי להתבלט כישראלים במקומות ציבוריים. מונית משדה התעופה לכיוון החופים הצפוניים תעלה בין 40-50$ ותארך עד שעתיים. מזומן והמחאות נוסעים מתקבלות בברכה, כרטיסי אשראי פחות, לקחת הרבה קרם הגנה נגד השמש הטרופית והרבה חומר נגד יתושים, להקפיד לשמור על חוקי הצלילה – עומק ותדירות (המדריכים לא תמיד מקפידים), כדאי לנסות להגיע לצלילות באי פמבה שם נמצאים הדגים הגדולים באמת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה