יום שבת, 28 במרץ 2015

חופשת פסח - בארץ או בחו"ל?

חופשת הפסח נמצאת כבר מעבר לפינה, הילדים יוצאים לחופש וגם לנו הגדולים יהיו כמה ימים של חסד. זה בהחלט הזמן הלאומי לצאת לחופשה מפנקת במיוחד, וכמו מדי שנה, עולה גם השנה השאלה- לאן לנסוע.
כאשר מחליטים לאן לצאת לחופשה תמיד יש כמה פרמטרים לקחת בחשבון. מזג האוויר הוא פרמטר חשוב ביותר, ולכן התקופה של חופשת פסח היא מוצלחת כל כך. באפריל, במרוב מדינות העולם מזג האוויר נוח, חמים במידה, ולא חם מדי. המדינות הקרות כבר מתחילות להפשיר והוא נע בין מזג אוויר נח לבין נעים במיוחד.
כמות האנשים שיוצאים לחופשה גם היא פרמטר שיש לקחת בחשבון, בעיקר אם יש ילדים שמצטרפים לחגיגה. לצאת לחופשה עם ילדים זה פרויקט שדורש היערכות. ילדים הם אנשים קטנים וסקרנים שצריכים להיות עסוקים ושיהיו להם מספיק גירויים כדי לספק את האנרגיות הבלתי נדלות, כמו גם את הסקרנות הגדולה שלהם, מה שאומר שבהיעדר אטרקציות מובנות, הם כבר ימצאו עניין בדברים שבנמצא ליד, וההורים יצטרכו לעבוד שעות נוספות. אם יוצאים לחופשה עם ילדים, חשוב ביותר שבחופשה הזו תהיינה פתרונות לילדים.
כמובן שהמחיר הוא פקטור נוסף, חשוב ביותר. בעבר, מי שרצה לחסוך במחיר החופשה היה יוצא לאחת בתוך גבולות המדינה. בעידן שבו עלות הטיסה יקרה באופן משמעותי את עלות החופשה כולה, היה מן ההיגיון להשאר בארץ ולכל היותר לעלות על טיסת פנים שהמחיר שלה היה נמוך באופן משמעותי.
כיום המצב שונה לחלוטין. מחירי הטיסות צנחו באופן משמעותי, טיסות זולות לאירופה אפשר למצוא למכביר, גם בעונות השיא של התיירות, וכיום אנחנו נמצאים בעידן שבו, חופשה בחו"ל כבר מזמן הפכה להיות עניין שבשגרה.

לאן כדאי לטוס?

השאלה לאן לטוס רלוונטית מאד כשיש ילדים, וזאת פחות מבחינת התאמת המקום עצמו, כמו ההתאמות שדרושות לטובת הילדים. בגלל העושר הרב שמאפיין את אירופה, רוב הילדים ימצאו ממה להתפעל ובמה למלא את הסקרנות שלהם, עם זאת, יש גם לא מעט יעדים שבהם שפע של אטרקציות המותאמות במיוחד לילדים, מה שיבטיח לכם פעילות ממוקדת, מהנה ויעילה במיוחד. מומלץ לבחון את האטרקציות שמציע כל יעד שאתם חושבים עליו, כך גם את שעות הפעילות שלו וכמובן גם את העלויות. אירופה היא ידידותית לילדים ותוכלו למצוא לא מעט מקומות שהכניסה אליהם היא בעלות זעומה ובמקרים רבים אף חינמית לחלוטין. כל המידע קיים וזמין ברשת, כך שלא תצטרכו לעשות מאמצים רבים מדי על מנת לתכנן לעצמכם חופשה משפחתית מוצלחת במיוחד ולהפיק את המיטב מימי החופש שקיבלתם מהבית.

תזכורת קטנה ליוצאים לחו"ל, גם אם אתם נוסעים ממש לקטנה, אל תשכחו לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל לכל מי שעולה על מטוס. מספיק תרחיש אחד קטנטן בכדי להפוך את החיים לחלוטין.

תגובה 1: