יום שלישי, 24 במרץ 2015

טיול בארץ עם ילדים – מסלולים מומלצים

לטייל עם הילדים – מעט יותר מסובך, אבל חשוב לכם ולהם גם יחד

לטייל עם ילדים זו משימה הרבה פחות פשוטה מלטייל בעצמכם. במונחים של טיול, ילדים יוצרים שני אפקטים שמקשים על חווית הטיול והופכים אותו למסובכת יותר – אחריות ובלגן. חשוב לציין שגם כך על המטייל ישנה אחריות לשלומו ולשלום המטיילים האחרים – וכשמדובר בילדים שלכם מדובר באחריות ובדאגה שלא נגמרת. עם זאת – הדבר הגרוע ביותר שתוכלו לעשות הוא לוותר על טיולים עם הילדים. הערך המוסף שאתם, הילדים שלכם והדינמיקה המשפחתית שלכם מרוויחים מטיולים משפחתיים משותפים הוא רב מאוד – וחבל לכם להפסיד רווח נקי שכזה לחיי המשפחה שלכם.

עקרונות חשובים לטיול עם הילדים

לטייל עם ילדים זה לא פשוט, בעיקר משום שיש להם צרכים רבים שאתם לא רגילים לענות עליהם בטיולים ללא ילדים – ועליכם להסתגל לטיול שונה. בתור התחלה – יש לשכוח ממסלולים ברמת קושי מאתגרת עד שהילדים גדלים מעט יותר ויכולים לעמוד בכך. אם לוקחים ילדים למסלולים מאתגרים בהם הם לא מסוגלים לעמוד, במקרה הטוב תגרמו לתסכול ובמקרה הרע תסכנו אותם ממש. בנוסף יש להיות מחושבים הרבה יותר בכל הנוגע לאוכל ושתייה – לילדים צרכים שונים ומיוחדים בתחומים אלה, ולכן חשוב לארוז אוכל מוכר ואהוב מהבית או לבדוק מראש תחנות עצירה בקרבת הטיול המתאימות גם למציאת אוכל לילדים. חשוב לארוז הרבה מאוד מים ושתייה מתוקה – בכדי לעודד את הילדים לשתות גם כשאין להם חשק למים. הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על בטיחותם – וזה מתחיל ונגמר בשתייה מרובה ובריאה של מים. כמו כן, רכב המתאים לטיולים הוא הכרחי בסיטואציה של טיול עם הילדים – ואם אין לכם כזה, פנו לחברות השכרת רכב ותשכרו כזה. חברות השכרת רכב יציעו לכם מגוון רחב מאוד של רכבים המתאימים לטיולים – וחשוב שתמצאו רכב המתאים לילדים שלכם ולצרכים שלכם.

מסלולים מומלצים לטיול עם הילדים בארץ

בארצנו הקטנה ורבת מסלולי הטיולים ישנם מסלולים רבים המתאימים לטיול עם הילדים. מדרום ועד צפון, תוכלו למצוא מסלולים מומלצים רבים המותאמים לילדים – ונמליץ לכם על שלושה. בצפון – שביל הפסגה היפהפה של הר מירון – שמציע מגוון נופים ופריחות במסלול קליל ומעגלי של 2 ק"מ. במרכז – מסלול לאורכו של נחל אלכסנדר, ארוך יחסית וקל מאוד להליכה, כולל מפגש עם צבי ים גדולים וחוויה לילדים. בדרום – הגן הלאומי בעין עבדת מציע בריכות מים, חיות בר ואפילו מעט טיפוס סולמות אתגרי לילדים גדולים יותר. בכל מקרה האפשרויות הן רבות – וכל מה שנחוץ הוא רק לעלות על הרכב ולנסוע. אלה רק אפשרויות על קצה המזלג לטיול יומי, משפחתי ומהנה של שבת – כזה שיהיה קליל לכם ומשמעותי מאוד לילדים שלכם.

קחו מקל, קחו תרמיל – וטיילו עם הילדים


כפי שהסברנו כבר קודם, הילדים שלכם צמאים לטיולים אתכם ולחוויות משפחתיות משמעותיות אותן צוברים בטיולים. אל תוותרו לעצמכם בגלל הסיבוך המסוים, ותתנו להם את החוויות הנחוצות להם כל כך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה