יום שני, 9 במרץ 2015

חופשה מהנה וגם בריאה – יש דבר כזה!

לטייל עם הילדים

מדובר, לכל הדעות, בחוויה חשובה במיוחד. כשאנחנו מטיילים ויוצאים לחופשה עם הילדים שלנו, אנחנו מעניקים להם חוויות מהסוג שהם לא יצברו בישיבה מול המחשב בבית, ובעיקר – מעמיקים את הקשר המשפחתי. אין ספק שברוב המקרים נוח הרבה יותר לצאת לטיול או לחופשה לבד – רק ההורים – אבל הילדים שלכם צמאים לחוויות משפחתיות משמעותיות, וההזדמנויות ליצור כאלה רבות ביציאה לחופשה משפחתית. בין אם מדובר בטיול יומי, בחופשת סוף שבוע או בטיסה לחו"ל – הילדים שלכם יהיו מאושרים מכל טיול שובר שגרה בחופשת בית-הספר שלהם, ולכן אסור לכם לוותר על החוויה הזו. אין איך להכחיש, מצד שני, את האתגרים והקשיים הכרוכים בחופשה עם הילדים, ויתכן שהבולט ביותר בהם – האוכל.

האתגר – האוכל

אוכל וילדים זה אף פעם לא קל. ילדים אוכלים מאכלים ספציפיים, הטעם שלהם לא מגוון והם יעדיפו תמיד לאכול אוכל מהיר ולא בריא. כשאנחנו בבית – האתגר הזה פשוט הרבה יותר, מאחר ואנחנו מכירים את הילדים שלנו מספיק בכדי ליצור להם את התפריט שיאזן בין בריאות לבין הטעם הבררני של ילדינו. בחופשה – מדובר באתגר מסובך הרבה יותר. לרוב נהיה כפופים לאוכל שנארז מהבית, לתפריט בית-המלון (שלא מצטיינים, על פי רוב, בבריאות) או למסעדות באזור. בכל אחד מאלה – למצוא את המאכלים שילדינו יאהבו ויסכימו לאכול תהיה משימה מסובכת, ומהר מאוד ניסוג לקטגוריית ארוחות הילדים והאוכל המהיר והלא בריא. אנחנו כאן להגיד לכם לא להתייאש, ושהמצב לא חייב להיות אבוד מבחינתכם.

לא חייבים להשמין בחופשה

הדבר נכון כלפיכם כמו שהוא נכון כלפי הילדים שלכם. אם לפני כמה שנים היה ניתן לדבר על "טרנד הבריאות" במסעדות ובמטבחים השונים, הרי שהיום מדובר במציאות מבורכת. המסעדות, בתי המלון והצימרים הבינו שהמשפחות הישראליות בוחרות להפסיק לאכול אוכל משמין ולא בריא, ובוחרות לחיות אורח חיים בריא ומזין. עם ההקפדה הנכונה וההרגלים הנכונים לילדים שלכם, ותיאום ציפיות ביניכם לבינם עוד לפני החופשה – הם ייהנו ממגוון האוכל הבריא שמוצע בחדרי האוכל ובמסעדות הפופולאריות באזור החופשה, ואתם תוכלו לאכול בראש שקט. השקיעו זמן ומחשבה בצלחת של הילדים שלכם – גם אם מדובר בלשים להם סלט על הצלחת או בבחירת מנה מהתפריט יחד איתם – מדובר בהשקעה שמילים לא יתארו את חשיבותה.

למצוא את האיזון הנכון


כמו שאמרנו, החופשה היא הזמן הנכון להעמיק את הקשר המשפחתי ולחזק אותו. ריבים על אוכל לא יובילו אתכם לשם – וחשוב לזכור שהחופשה היא הזמן שבו נהנים ומשתחררים מעט. אם הילד רוצה המבורגר או פיצה - אפשר להרשות לו לאכול המבורגר או פיצה. מה שחשוב לעשות, מצד שני, הוא להקנות לו את ההבנה של חשיבות האכילה הבריאה והמאוזנת, ולזכור – ארוחת ערב בריאה לילדים היא לא עונש, היא פרס והיא הכרח לחיים בריאים וטובים יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה