יום רביעי, 25 ביוני 2014

החופשה היא גם בשביל ההורים

הורים לילדים מוצאים את עצמם לעיתים קרובות משקיעים זמן, סבלנות וכסף בחופשה, אבל בסוף חווים עוגמת נפש אדירה. הסיבה העיקרית לכך היא בעיקר גישה לא נכונה המציבה רק את הילדים בראש סדר העדיפויות. עם כל הדאגה, האהבה והרצון הטוב, ילדים לא צריכים להחליט לבדם על אופי החופשה. הם בהחלט יכולים להיות מעורבים בתהליך קבלת ההחלטות ולהביע דעה אישית, אך בסופו של דבר ההורים הם אלו שנדרשים לקחת אחריות ולהכריע. הורים מגדירים את מסגרת התקציב, קובעים באילו פעילויות להשתתף, מזמינים מקומות ומתאמים כרטיסים וכניסה לאטרקציות. להורים יש אוטונומיה בתכנון החופשה והסוד לזמן איכות מוצלח הוא שילוב בין הצרכים שלהם לבין הרצונות של הילדים.
השאלה העיקרית לגבי תכנון חופשה עם המשפחה או הילדים היא באיזה יעד לבחור. היעד משפיע על האופי של הטיול והחופשה ויש לו גם משמעות כלכלית. ככל שהיעד יהיה יותר אקזוטי, מיוחד ומקורי, כך צפויים הילדים לחוות שעמום. מנגד, יעד פופולארי מדי דווקא עלול לפעול לרעת הורים שיגלו חוסר מנוחה.
מה כוללת החופשה החלומית?
רשמים והמלצות של הורים בכל רחבי העולם עוזרים לשרטט בקווים כלליים את החופשה המושלמת למשפחות. סביר להניח כי בחופשה כזו מצליחים ההורים להשיג חדר שינה מפנק במחיר נוח, עם מרפסת אליה הם יכולים לצאת גם באמצע הלילה על מנת לשאוף אוויר. עוד יכיל החדר מחשב שיכול לשעשע את הילדים המשועממים, מספר ראוי של עמדות טעינה וכמובן מבחר ערוצים בלתי נדלה. מצד שני, המטרה של חופשה היא בין היתר לרענן את השגרה הרגילה ולהימנע מתיווך זר בין ההורים לילדים. הדרך הטובה ביותר להשיג איזון היא לברר מראש מה כוללים החדרים במלון ולהיערך בהתאם. במידה ואין הרבה אפשרויות בילוי בתוך החדר, רצוי למצוא אטרקציות ופעילויות בחוץ.
ברמה המעשית, חופשה מושלמת עבור ההורים מאפשרת להם למצוא תעסוקה לילדים בכל רגע נתון. גם התכנון המדויק ביותר של החופשה השנתית לא מבטיח הצלחה מושלמת ולכן רצוי להיערך להפתעות. היערכות כזו כוללת חיפוש אחר תעסוקה לילדים עוד לפני שהחופשה מתחילה. אפשרות אחת היא להזמין חדר בבית מלון המשדר סרטים לילדים מסביב לשעון. אפשרות שנייה היא לתאם שירותי שמרטפות עבור הילדים. כך יכולים ההורים לצאת לבילוי זוגי ורומנטי, להשאיר את הילדים מול מסך הטלוויזיה או עם שמרטפית מנוסה ולהכניס ערך מוסף אל תוך החופשה.

בשורה התחתונה, הורים הבוחרים לצאת לחופשה עושים זאת גם למען תחושת הסיפוק האישית שלהם. הורים יכולים וצריכים להתחשב בילדים, אך עליהם לזכור קודם כל את סדר העדיפויות. היום אפשר לתכנן חופשה מושלמת בתקציב הגיוני וליהנות משורה ארוכה של פעילויות משפחתיות. סרטים לילדים, ביקור באטרקציות ואפילו בילוי בבריכה הם רק חלק מאפשרויות התעסוקה הקיימות.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה