יום רביעי, 11 ביוני 2014

לקחת פסק זמן מהחיים

על מנת לעמוד בלחצים המתמשכים של שגרת היומיום מתייחסים ישראלים רבים לנטילת פסק זמן כאל הכרח. מדובר בפעילויות מתוכננות או ספונטניות, כמו יציאה לחופשה בארץ או בחו"ל, המאפשרות לקחת צעד אחורה, לשים בצד דאגות ומטלות, לנוח וליהנות, וכך לטעון את המצברים ולחזור עם כוחות מחודשים לשגרה.

 מגוון אפשרויות לאתנחתא

תרבות הפנאי והנופש בישראל ובעולם מציעה מגוון אינסופי של אפשרויות לנטילת פסק זמן. כך לדוגמא, אפשר לנפוש במהלך סוף השבוע בצימר רומנטי ומפנק בצפון, או לרדת לבית מלון בים המלח או באילת לחופשת ים מנותקת גם בעיצומו של החורף. מי שלא רוצה להרחיק יוכל בימינו לנפוש באחד ממלונות הבוטיק שבתל אביב ובירושלים, ומי שמרגיש צורך לשנות לחלוטין אווירה יכול להפליג בספינת נופש או לטוס לחופשת סופשבוע ארוכה בחו"ל, למשל לאמסטרדם, קפריסין, פריז, לונדון או לאיי יוון. אפשרות נפלאה נוספת היא לשלב בין התרחקות לאזורים שלווים ובין פעילות מלהיבה. לדוגמא, ניתן לצאת לטיולי שטח רכובים בני מספר ימים בעזרת חברות טיולים, מה שיפגיש אתכם עם נופים שלווים, יעדים חדשים וחוויות מרתקות שישכיחו כל דאגה. למעשה, כיום יכול כל אדם למצוא את הדרך המתאימה למנוחה והירגעות, בהתאם לטעמו ולכיסו.

כיצד מממנים פסק זמן מהחיים

בזמן שכולנו מחכים שאיזה קרן השתלמות תפתח ותאפשר לנו קצת מרווח נשימה כלכלי...



חלק מהישראלים אמנם דואגים לשים כסף בצד, במיוחד עבור תקופות של פסק זמן מהחיים. מאידך, לרבים מקרב האוכלוסייה אין אפשרות מימון מיידית עבור חופשה, ובעיקר אם מדובר בחופשה בלתי מתכוננת. למען למטרות אלו ואחרות ניתן לקחת בקלות הלוואה ללא ערבים. מדובר בהלוואה מיידית לכל מטרה ובסכומים המגיעים לעשרות אלפי שקלים, הניתנת על ידי מקורות בנקאיים וחוץ בנקאיים כאחד. הלוואות אלו הופכות את היציאה לחופשה לריאלית בכל עת, וכך שמות קץ לתירוץ הנפוץ של אי לקיחת פסק זמן בשל מחסור בכסף.

לקחת פסק זמן - הלכה למעשה

בשעה טובה, הבנתם שאתם חייבים לעצור את המרוץ ולקחת פסק זמן לבד, עם חבר טוב, או עם בן הזוג. כבר מצאתם יעד מתאים לחופשה ומקורות מימון, ועכשיו מה שנותר הוא באמת להשאיר את הכל מאחור, ולדעת כיצד לנוח ולהירגע. בתור התחלה, יש להשאיר את כל הקשור לעבודה בבית, ולא להביא לנופש טאבלטים, מחשבים ניידים או כל חומר עבודה אחר, וגם להימנע מטלפונים הקשורים לעיסוקכם. גם אם נדמה לכם שהעולם יתמוטט בלעדיכם, זהו הזמן הטוב ביותר לתרגל אמון והאצלת סמכויות, ולגלות שהעולם ממשיך לתפקד. לאחר שנטרלתם הסחות חיצוניות, תוכלו לעבור להסחת המחשבות מדאגות היומיום. זאת על ידי מנוחה מרובה, תנומה בשעות הצהריים, וריבוי פעילויות מהנות שמחוץ לשגרה כדוגמת רחצה בג'קוזי עם בקבוק שמפניה, לצאת לרקוד, לקבל עיסוי מקצועי, לרכב על סוסים או לשוט בלב ים. העיקר שתיהנו מהפעילויות בהן בחרתם, ותרבו לנוח בין אחת לשנייה. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה