יום חמישי, 28 ביוני 2012

מדריך הכנה לקראת הטרק


מידי שנה יוצאים מאות ישראלים לטרקים בכל העולם, כאשר היעדים המבוקשים הם בדרום אמריקה, באוסטרליה ובמזרח, למרות שהטרנד האחרון הוא לבצע טרק בארץ במסגרת מסלול שביל ישראל שעוטף את כל אורכה ורוחבה. לרוב מדובר בצעירים לאחר שירות צבאי, שמעוניינים לנקות את הראש לפני החיים החדשים או סטודנטים שרק סיימו תואר ראשון וגם הם יוצאים לטרק מאותה סיבה. מרביתם יוצאים לטיול בין חודש לחצי שנה, בצפייה לנופים עוצרי נשימה. מהם ההכנות הדרושות לטרק ואיזה ציוד רצוי להביא?

הציוד האלמנטארי לטרק

הטרק עצמו לרוב עורך מספר ימים עד מספר שבועות, כאשר הציוד לרוב אמור להיות קל, על מנת להקל על מסענו במהלך הטרק שלרוב כולל טיול בין הרים, גבעות, נהרות, עמקים ועוד שלל נופים פראיים מראה קצת שונה לאלו שרגילים לצימרים. הציוד הבסיסי לטרק כולל תרמיל, אותו ניתן לקנות בכל חנות לתיקים, במהלך קניית התרמיל חשוב לערוך סקר שוק ותחקיר, משום שמדובר בהוצאה כספית גדולה יחסית שדורשת מאיתנו לשקול היטב את צעדינו הפיננסים, במיוחד לקראת טיול של חצי שנה. כאשר אנחנו באים לבחור את התרמיל, חשוב שהוא יתאים למבנה גופנו, שיהיה קל ורצוי גם שהוא יהיה אורטופדי. אל התיק כדאי לצרף מנעולים, על מנת שנוכל לנעול אותו במהלך הנסיעה וכיסוי על מנת שלא יירטב בגשם ובמזג האוויר ההפכפך בטרק. כדאי לנו להצטייד עם נעלי טיולים נוחות ועמידות, זו גם לא השקעה קטנה, אבל חשובה לא פחות ואפילו יותר מהתיק. כדאי מאוד לנעול את הנעליים לפני הטיול, על מנת שנוכל להתרגל אליהם ולהתאים אותם לרגל שלנו, על מנת למנוע כאבים ויבלות. שק שינה, מהווה חובה בטרק, רצוי לא להסתפק בשק השינה בבית אלה לקנות אחד שיתאים למזג האוויר באזור בו אנחנו שוהים. חשוב שנקנה בגדים אטומים לגשם לקראת הטרק, במיוחד אם אנחנו יוצאים לאזור גשום, על מנת שנשאר יבשים ולא נחלה.

תוספות שרצוי לקחת

מלבד הציוד האלמנטארי לטרק, חשוב להצטייד גם במגוון תוספות שיכולות להיות מאוד שימושיות. כדאי לנו להצטייד במזרון לקמפינג, הוא יהפוך את השינה שלנו בשטח להרבה יותר נוחה ונעימה. בנוסף לכך כדאי להצטייד עם ערכה לעזרה ראשונה, אתם לא יודעים מתי תצטרכו אותה ואתם לא תרצו להיות בלעדיה כשמשהו יקרה. במהלך הטרק לרוב לא תתקלו במסעדות או בתי קפה שמגישות תפריט של קייטרינג חלבי או בשרי, לרוב תטיילו במקומות פראיים ללא ישוב או אדם, לכן חשוב להצטייד באוכל וכלים להכנתו. כיום, בכל חנות לטיולים או כלי בית תוכלו לקנות כלים מיוחדים וקומפקטים לטרק הכוללים סירים, צלחות, גזיה, סכו"ם ועוד. קחו בחשבון שתשהו בשטח ברוב הימים, לכן כדאי שתצטיידו עם כלי רחצה והיגיינה מתאימים לשטח, כאשר הבחירה הכי טובה היא מטליות לחות. הטרק היא חוויה של פעם בחיים, לכן על מנת ליהנות ממנה עד תום, רצוי להצטייד כראוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה