יום ראשון, 31 באוגוסט 2014

הרכב המושלם לחופשה המושלמת

זוהי מגמה מרכזית מאד בתחום תיירות הפנים בישראל, יש שיטענו שאף טרנד לכל דבר ועניין. תיירות הקרוואנים, שמאפיינת מקומות רבים בעולם כבר עשרות שנים, עשתה לאחרונה "עלייה" לישראל, כשהתנאים האידיאליים בישראל לכך מקלים מאד על ההצלחה. מה שחשוב להתייחס אליו הוא שחלק ניכר מהקרוואנים מצריכים רכב מתאים שיסחב אותם נאמנה. אז מהם המאפיינים הנדרשים מרכב המיועד למטרה זו?
המשקל כן קובע
לא צריך להיות מומחה בתחום כדי לדעת שקרוואנים מגיעים כיום במגוון גדלים, דגמים, רמות איבזור, וכן – גם משקלים. הנחת היסוד היא שבעת בחירת רכבים למכירה או השכרה לגרירת הקרוואן, הדגש העיקרי צריך להיות על כך עמידה במשקל המיועד. דרישת המינימום מהרכב הפרטי היא למשקל שעולה על 1,440 ק''ג, ונפח מנוע של 1,600 סמ''ק לפחות. בהתאם לכך, רכב משפחה פרטי סטנדרטי יכול לסחוב נגרר עד למשקל כולל של 750 קילוגרמים (משקל שאינו מתאים לרוב לקרוואנים המיועדים לחמש נפשות). עם זאת, דגמים מאסיביים יותר של קרוואן, השוקלים יותר, יצריכו שימוש ברכב מאסיבי יותר, מהבחינה הזו. באופן פרטני יותר, בין הדגמים המומלצים ניתן למנות את האיסוזו איפון, וולוו 940, היילקס, לנד קרוזר, פולקסווגן קאדי ועוד.
הבדיקה העיקרית שיש לעשות, מהבחינה הזו, היא התאמה בין משקלו של הקראוון, כפי שיסופק בוודאי על ידי הגורם המשווק אותו, לבין המשקל המקסימלי שיכול רכב מסוים לסחוב. חשוב לזכור שלמשקל ה"נטו" של הקרוואן יש להוסיף את האיבזור, שבוודאי ישפיע על המשקל שלו, דוגמת ריהוט, מוצרי חשמל וכיוצא בזה. בנוסף, חשוב להתייחס גם לרישיון הנהיגה של מי שעתיד לנהוג ברכב, ולראות שהוא אכן מתאים לסוג הזה של הגרירה: בעלי רישיון נהיגה "רגיל", מסוג B, יכולים לגרור עד 1,500 ק''ג.
יש להתייחס לכך שבכלי רכב שמיוצרים החל משנת 2008, כושר הגרירה המדויק מפורט בהנחיות היצרן, בעוד שברכבים ישנים יותר נדרש לחשב אותו באמצעות נוסחה מיוחדת.
חשיבותו של וו
ברמה המעשית, גרירת הקרוואן או העגלה תתאפשר רק כאשר שעל הרכב שמבצע את הגרירה יהיה מותקן, בחלק האחורי, וו גרירה. וו זה צריך לעמוד בדרישות של משרד התחבורה, למשל בכל הנוגע להנפקת מסמכים מסוימים מיד לאחר הליך ההתקנה שלו בפועל. בין השאר, מדובר על אישורו של מתקין מורשה (חתום על ידי מנהל מקצועי ומפעל הייצור), אישור בדיקה והפנייה על ידי היצרן למשרד הרישוי, תעודת שקילה של הרכב ועוד.
יכולת ההנעה
רכב המשמש לגרירת קרוואנים צריך לעשות זאת היטב בכל תנאי השטח, מה שאינו מובן מאליו כלל וכלל – ובייחוד כאשר בוחרים ברכב שיש ספק לגבי נתוניו הטכניים. אחת ההמלצות העיקריות של מומחים בתחום היא להעדיף כלי רכב אשר כוללים הנעה לכל אחד מגלגליהם, וזאת מכיוון שהאחיזה, בעיקר במשטחים משופעים, תהיה טובה פי כמה. ואגב, ברור שבעת גרירת הקרוואן, אסור לאף אדם להיות בתוכו.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה