יום שלישי, 4 בפברואר 2014

אטרקציות לילדים בטיול בנגב

המדבר הוא מקום מיוחד. למרות שניתן היה להתבלבל ולחשוב כי כל המדברים בעולם הם אותו הדבר, בפועל זה כלל וכלל אינו נכון. כל מדבר הוא מיקרוקוסמוס ייחודי והוא נבדל מהמדברים האחרים באקלים שלו, במידת הלחות שלו בצורות החיים שמתגוררת עליו, בצבעים שלו, במרקמים ועוד ועוד.

אנשים נוטים לחשוב שהמדבר הוא מקום מת, שאין בו חיים, רק חול וחול, אך גם זאת טעות מרה. המדבר שופע בצורות חיים רבות ומשונות, הם פשוט מוסווים ואינם נגלים לעין. וזה בדיוק היופי המרהיב של המדבר, במסתורין שלו.

לא רק ילדים נהנים במדבר

מעבר לנופים המדהימים למדבר יש המון מה להציע גם מבחינת אטרקציות. מסלולי הליכה רגליים הם כמובן בגדר חובה, בטח אם זה טיול ראשון עם הילדים. לפני שאתם יוצאים אל המסע תוודאו שאתם ערוכים ומאורגנים אליו באופן מוחלט. במיוחד בחודשי החורף במדבר יש הצפות המסכנות חיים. אם אתם יוצאים לטיול בימים של גשמים או ימים שאחרי גשמים המנעו מטיול בערוצים שסביר שיהיה בהם שטפון. לצד מסלול ההליכה במדבר מאד מגניב לעשות טיול ג'יפים.

זאת באמת אחת החוויות המדהימות ביותר ובהחלט שווה את הנסיעה עד הדרום. מה שפחות שווה הוא להקריב את האוטו לטובת העניין, בעיקר אם זה ג'יפ חדש. מצד שני, תמיד תוכלו לקחת רכב להשכרה ליום או כמה ימים לטובת טיול במדבר. לפני שאתם לוקחים את הרכב מחברת הליסינג וודאו את נושא ביטוחי רכב והקפידו להבטיח שאתם מוגנים. זה דבר אחד למקסם את פוטנציאל הרכב השכור, אבל דבר אחר לגמרי להתגרות בגורל. ביטוחי רכב הם אקוטיים, אל תצאו לפני שאתם מוודאים כי כל ביטוחי רכב הנדרשים בתוקף.

סנפלינג היא גם אטרקציה נהדרת והיא מתאימה גם לילדים. בנוסף תוכלו לעצור במאהל בדואי ולהנות מאירוח אותנטי שממנו ילדים מאד יהנו. אולי גם יזדמן להם לצאת לרכיבה על גמל או חמור. אם תרצו תוכלו אף להשאר ללון במאהל או במתחמים אחרים שמעניקים אירוח, חוויה והמון פינוקים.

ואם אתם כבר במדבר למה שלא תקפצו לים המלח. זה תמיד כייף, זה בריא וזה אוצר טבע שלא כדאי לפספס.

תכנון הטיול

טיול במדבר הוא חוויה, בכל גיל ובכל שלב, אבל בשביל שתהיה זו חוויה מושלמת חשוב מאד לתכנן את הטיול מראש. תכנון מוקדם יחסוך מכם הרבה חוסר נעימות פוטנציאלי. אחרי שווידאתם שיש ביטוחי רכב רלוונטיים ודאו גם ששירותי הדרך שלכם פועלים ושיהיה מי שתוכלו להזעיק בעת צרה.

הצטיידו בהמון מים, מזון ואמצעי הגנה מפני השמש ומפני עקיצות. המדבר הוא אינו מקום מאויש, אם אתם תתקעו, לא יהיה לכם מאיפה להשיג. כמובן שמי שיש לו ילדים כבר מתורגל בהתארגנויות, אבל כאן יש צורך להקפיד שבעתיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה