יום שלישי, 4 בפברואר 2014

חופשה מדליקה באירופה - אמסטרדם

אמסטרדם היא אולי העיר המבוקשת ביותר באירופה, ויש אומרים אף בעולם כולו, עיר שמושכת תיירים בכמויות, וגם מהגרים מכל פינה. צעירים רבים מגיעים לעיר בשל השם הטוב שיצא לה כידידותית במיוחד, ונשארים בה למשך שנים ארוכות. אמסטרדם היא עיר עם חיי לילה שוקקים, עם תושבים מקומיים נחמדים ואדיבים, חיבה גדולה לבירה ולבארים, ואוכל מכל העולם.
הישראלים שמגיעים לאמסטרדם לרוב מגיעים לתקופה קצרה של בין ארבעה ימים לשבוע, ונשארים במרכז העיר בלבד. אמסטרדם לא גדולה, והאטרקציות המרכזיות באמת נמצאות רק במרכז העיר, כך שמי שכבר התחיל לחפש טיסות לאמסטרדם, ומתכוון להגיע לביקור איכותי, כדאי שידע לאן הוא הולך.

מה עושים באמסטרדם

דבר ראשון, העיר יפהפייה, ודורשת מהמבקרים להקדיש לה הרבה מאוד קלוריות בהליכה ושוטטות חסרת מטרה. מרכז העיר היא עתיק ובנוי בצורה מרשימה וחמימה, עם בתי אבן, כנסיות, כיכרות, רחובות צרים, מעברים סודיים, והרבה מאוד פינות חמד.
רבים מתמכרים לשיטוט חסר המטרה, ומבלים את כל החופשה שלהם בגילוי שכיות חמדה נהדרות, לאורך מערכת הנהרות והסכרים של העיר. עם למעלה מאלף גשרים וגשרונים, תוכלו לגלות נופים יוצאי דופן, ולבלות שעות ארוכות בישיבה על ספסל תוך הסתכלות על העוברים ושבים.
לאורך הגשרים ישנם מעקים, ואליהם קשורים עשרות זוגות אופניים. הרשויות טוענות כי בעיר יש למעלה משש-מאות אלף זוגות אופניים, די מדהים בעיר בה יש פחות או יותר 800,000 תושבים בלבד (במרכז העיר, לא באמסטרדם רבתי).
טיול אופניים בעיר אם כך הוא דבר מתבקש, ולא ניתן ליהנות מהעיר עד הסוף אם לא יוצאים לכמה טיולי רכיבה. אנו ממליצים לצאת לטיול זה ממש כמו השוטטות, ולהרשות לעצמכם ללכת לאיבוד. ובכל זאת, ניתן בקלות מאוד להגיע רחוק, למקומות לא מעניינים, בייחוד כשנוסעים בקווים ישרים, שכן אז יוצאים מהמעגלים הפנימיים, אז סעו בסיבובים.

צאו מהסנטר, דברו עם מקומיים

רוב התיירים שמגיעים לבקר באמסטרדם נשארים רק באזור המרכז, ופוגשים לרוב רק תיירים אחרים, או ספקי שירות מקומיים (מארחים, מלצרים, ברמנים וכיו"ב). מי שחורג מהגבולות שלו, יזכה בטעימה מפן נסתר של העיר והתרבות המקומית.
ההולנדים באמת מסבירי פנים לרוב, ואם תרחיבו את השיחה מעבר לבקשת הוראות הגעה, תגלו אנשים חביבים שישמחו לשוחח, ולהיפגש. כך תוכלו להגיע למסעדות מקומיות לא מוכרות, ואטרקציות ייחודיות השמורות רק למקומיים, עם אווירה אחרת. מי יודע, אולי תזכו לרכוש חברים מקומיים לכל החיים.
שבו בוונדל פארק, הפארק הגדול בעיר, עם המוני תיירים ומקומיים. אם יש יום שמש חמים ונעים, עדיף עוד יותר להתיישב עם בירות קרות על הדשא, וליהנות מהאווירה המיוחדת של ההולנדים החולשים על הפארק להשתזף בכל הזדמנות של מעט שמש, אפילו בימים בהם הטמפרטורות ייחשבו בישראל לשיא החורף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה