יום ראשון, 18 בנובמבר 2012

פארק הכרמל


פארק הכרמל הוא הכינוי שהוענק למספר גנים לאומיים ושמורות טבע שממוקמות ברציפות על הר הכרמל. ברצף זה ישנן שלוש מובלעות של ישובים – דלית אל כרמל ועוספיא וקיבוץ בית אורן. שטח הפארק משתרע על פני למעלה ממאה ועשרים אלף דונמים. בשטח הפארק ישנם לא מעט נחלים כגון נחל מערות, נחל מדר, נחל כלח ונחל גלים. בכל שטחו ממוקמים חניוני נופש ולא מעט שבילי הליכה מסומנים.


מסלולי טיול בכרמל



כיום ישנן מאות אפשרויות של מסלולי טיול בכרמל. רמות הקושי של הטיולים השונים משתנות ובהחלט ניתן למצוא מסלולים מאתגרים לצד מסלולים שמתאימים לכל המשפחה, לרבות פעוטות. מסלולי טיול בכרמל יכולים להיות בני מספר שעות וישנם גם כאלו שיפים לשעה קלה של הליכה מרובת עצירות ואף פחות מזה. כמו כן ישנם מסלולי טיול בכרמל שמתאימים לרוכבי אופניים, לג'יפים ועוד. בבית אורן ממוקמת חוות סוסים שמציעה טיולי סוסים ברחבי היערות.


כפרים בכרמל



כפי שציינו בכרמל ממוקמים שני כפרים דרוזים – עוספיא ודלית אל כרמל. הכפרים הפסטורליים מהווים מוקדי תיירות במשך כל ימות השנה הן בשל האתרים ההיסטוריים שממוקמים בהם, הן בשל המסעדות הדרוזיות האותנטיות שממוקמות בהם והן בשל האירוח הדרוזי ששמו יצא למרחוק. מסלולי טיול בכרמל לעתים מסתיימים באותם כפרים דרוזים או יוצאים מהם. בכפרים מופעלים סיורים מודרכים ברחבי הכפרים והיערות.


מסלולי טיול בכרמל בעקבות השריפה



השריפה הנוראית שהתחוללה בשנת 2010 וגבתה את חייהם של 44 בני אדם הולידה גל שלם של סיורים ביערות. כיום מופעלים מספר סיורים באזור שמתחקים אחרי האסון ממקום התפרצות לאורך תוואי האש. בסיורים אלו אפשר לראות את הנזק העצום מקרוב שגם שנתיים אחרי עדיין מרשים. הסיורים מסתיימים לרוב באנדרטה המרשימה שהוקמה לזכר חללי האסון, סמוך לקיבוץ בית אורן.


החי-בר בכרמל



החי בר בכרמל הוא למעשה שמורת טבע בת 6000 דונמים. המטרה של החי בר היא שיקום והשבה לטבע של אוכלוסיות בעלי חיים שבמהלך ההיסטוריה נעלמו מהאזור או שנמצאים בסכנת הכחדה מהאזור. בעבר אוכלוסיית חיי הבר בפארק הכרמל הייתה עשירה וכללה בין היתר נמרים, נשרים למכביר ועוד. עקב הרעלות, צייד מסיבי וצמצום אזורי מחייה הידלדלה אוכלוסיית בעלי החיים וחיות מסוימות נעלמו לחלוטין מהאזור. כיום מגדלים בחי בר את עז וכבש הבר, את היחמור הפרסי, את הצבי הארצישראלי ואת אייל הכרמל. אנשי החי בר מקווים שיוכלו לגרום לרבייה בשבי ובהמשך לשחרר את בעלי החיים לטבע. כמו כן מתבצעים תהליכים דומים בנשרים ובעופות דורסים נוספים.
במידה ואתם מעוניינים לשבור את השגרה ולטייל ביער הקסום ביותר שיש לנו, טיול בהר הכרמל הוא הבחירה הנכונה עבורכם. את הטיול תוכלו לחתום באותם כפרים דרוזים מופלאים שממוקמים בפסגת ההר וליהנות מאירוח דרוזי אותנטי. שתהיה לכם חופשה מופלאה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה