יום שבת, 3 בנובמבר 2012

טסים לחו"ל ורוצים לטייל עם רכב?


יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת קודם. ברבים מן המקרים מי שנופש לחו"ל מעדיף לחוות את המקום בצורה עצמאית ולהיות נייד במקום להיות תלוי בתחבורה הציבורית ובנהגי המוניות המקומיים. כמובן, שאם שוכרים רכב צריך לקחת בחשבון גם את המשמעות המלווה לכך מבחינת פוליסת ביטוח הרכב.

נהגים יקרים, האם אתם באמת יודעים מהי פוליסת ביטוח רכב?

חרף העובדה, כי פוליסת ביטוח רכב הינה בגדר 'חובה' ובלתי נפרד מתיק המסמכים אשר בתא הכפפות של כל רכב, רוב האנשים כלל לא יודעים אילו סעיפים פוליסה זו כוללת בתוכה, באילו מקרים היא כן מבטחת ובאילו מקרים לא, אילו תוספות והרחבות ביכולתה לכלול בעת שדרוג ביטוח כזה או אחר ועוד.

מהי פוליסת ביטוח רכב, באילו מקרים היא מבטחת ועוד

ובכן, כאשר אומרים פוליסת ביטוח רכב, הכוונה הינה למסמך ביטוח ייעודי אשר מהווה בעצם את בסיס העבודה ה'ביטוחי' בין חברת הביטוח אשר הפיקה אותו לבין בעלי הרכבים אשר רוכשים אותה. הלכה למעשה, מסמך זה למעשה 'מחייב' את חברת הביטוח לשלם ולפצות את בעלי הרכבים המבוטחים אצלה בעת מקרים ואירועים מסוימים אשר הוגדרו בפוליסה ובהתאם לסעיפים, התנאים וההגבלות אשר רשומים בה. עכשיו, כל אלו יהיו רלוונטיים ושרירים אך ורק בעת עמידה בתשלומי הפרמיות אשר יש לשלם אותם באופן רציף, קבוע ובהתאם לרשום במסמך הפוליסה עצמה. מבחינת מקרים אשר פוליסת ביטוח רכב מבטחת, בין מקרים אלו ניתן למצוא נזקי גוף אשר נגרמו לבעל הרכב בעת תאונה, נזקי גוף ורכוש אשר נגרמו לצד שלישי (אשר לא מהווה חלק מהפוליסה), אבל מעורב באופן ישיר עם בעל הפוליסה, נזקים אשר נגרמו לרכב בזדון, בלאי רכב שיש להחליף ולחדש ועוד.

על חיוניות של תוספות והרחבות לפוליסת ביטוח רכב ועוד

כתוצאה מן העובדה, כי מבחינת כל מה שנוגע ל'אורח חיים' של רכב, גם ביטוח הרכב האיכותי, הכולל, השלם והמשלים ביותר לא יכול לספק את כל צרכיו וזאת באופן שבעל הרכב משתתף בעלות כספית מינימלית. בטח כאשר הקטגוריה של פוליסת ביטוח רכב מכילה בתוכה סוגי ביטוחים כמו ביטוח חובה וצד ג' וביטוח מקיף. יחד עם זאת, הודות לתוספות והרחבות ייעודיות וחיוניות לפוליסת הביטוח, אשר למעשה מהוות שדרוג, כל פוליסת ביטוח רכב הופכת לאיכותית ביותר. בפועל, בין כל אותן תוספות והרחבות ניתן למצוא: ביטוח מפני נזקי טבע כמו רעידות אדמה ופגיעות ברק / ניפוץ שמשות, מעשה וונדליסטי מכוער אבל חוזר ונשנה / אספקת רכב חילופי בעת הצורך / מתן הגנה משפטית כתוצאה מתאונות דרכים, נזקים ישירים ועקיפים אשר נגרמו כתוצאה מהן לצדדי ג' ועוד.

נהגים יקרים, בחנו היטב את פוליסת ביטוח הרכב שלכם

קיימים אינספור אירועים, מקרים וסיפורים מ'עולם' תאונות הרכב אשר עיון מקדים ומעמיק במסמכים של פוליסת ביטוח רכב כזו או אחרת היה מונע מבעוד מועד. לכן, נהגים יקרים, מפאת העובדה שגם ככה אתם רוכשים לרכב שלכם ביטוח רכב, בחנו אותו היטב לפני החתימה עליו, ערכו אותו, שכתבו אותו ושדרגו אותו. התייעצו עם סוכני הנסיעות והביטוח שלכם לגבי המשמעות של ביטוח רכב בחו"ל!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה