יום שלישי, 13 בנובמבר 2012

בתי הארחה בירושלים


אם אתם מתכננים חופשה בירושלים, בין אם כזוג או כמשפחה, אין ספק שבתי הארחה בירושלים יכולים לספק לכם שהות מוזלת בהרבה מזו של מלון, מה שיאפשר לכם להנות מהמגוון העצום, המרתק והססגוני שמציעה לכם עיר הבירה.
אז למה ללכת לבית הארחה בירושלים? פשוט מאד – כי כדי להספיק לראות לפחות חלק מהאטרקציות הקיימות בעיר יפיפיה זו, כדאי מאד לחסוך בכמה שיותר הוצאות. ירושלים היא אחת הערים שמושכת אליה אנשים מכל רחבי העולם, כל סוגי הדתות, כל סוגי האנשים. בין אם אתם מחפשים לראות את העיר העתיקה או אולי את מוזיאון ישראל, את ההרים היפים של הבירה או אולי לשאוף קצת אוויר פסגות מרענן, אין ספק שתוכלו למצוא עניין לכם ולמשפחתכם (כמובן שגם לילדים) בכל מיני דרכים. ירושלים היפיפיה ובת אלפי השנים היא מעוז התרבות הישראלית- תוכלו לבלות בה ימים שלמים בשיטוט בין מוזיאונים, להופעות מוזיקה ותיאטרון וליהנות מאינספור אירועי תרבות ופסטיבלים. היא מהווה מוזיאון חי של ההיסטוריה, הארכיאולוגיה והארכיטקטורה של מספר אימפריות ששלטו בה עד קום המדינה.

אז מה כדאי לראות בירושלים?

העיר העתיקה

העיר העתיקה של ירושלים היא ללא ספק מרכז מורשת של לא מעט מסורות ודתות. חשוב לדעת שאפשר לבלות רק בעיר העתיקה ימים שלמים ולגלות עוד ועוד מההיסטוריה המרתקת שהמקום אוצר בחובו: אתרי דת, ארכיאולוגיה ותרבות מלפני 2800 שנה. העיר העתיקה מחולקת לארבעה רובעים – הרובע היהודי, המוסלמי, הנוצרי והארמני.

הכותל המערבי

הכותל הוא האתר הכי פופולארי בקרב מטיילים ומבקרים שבאים לראות את ירושלים. למעשה זהו שריד מצידו המערבי של הקיר שהקיף את מתחם הר הבית בתקופת בית המקדש השני. אורכו מגיע ל-488 מטרים והוא תמיד מלא במתפללים ובפתקים.
אתרים נוספים שכדאי לדעת עליהם בעיר העתיקה של ירושלים הם: הגן הארכיאולוגי ירושלים, עיר דוד והגן הלאומי, מגדל דוד, מרכז דוידסון, מרכז שרשת הדורות, בתי כנסת ספרדיים, מוזיאון חצר הישוב הישן, מערת צדקיהו, הכיכר הרומית, מוזיאון וואהל לארכיאולוגיה ועוד.

מוזיאון ישראל

מוזיאון ישראל הוא המוזיאון הגדול ביותר בארץ ישראל ונחשב לאחד מעשרת המוזיאונים הגדולים בעולם. תוכלו למצוא את עצמכם ומשפחותיכם מבלים בו שעות ארוכות בתערוכות בתחומים שונים- אמנות, יהדות, פולקלור, ארכיאולוגיה ועוד. רבים מגיעים אליו כדי לראות את '' היכל הספר'' - שבו שמורות המגילות הגנוזות שנתגלו במערות סמוך לים המלח.

מה עושים עם ילדים?

במידה והחלטתם לקחת חופשה משפחתית עם הילדים, התמקמתם לכם בבית הארחה חביב ואתם מוכנים ליציאה, אז הנה כמה אטרקציות מעניינות שתוכלו לראות יחדיו:

גן החיות התנכ"י

גן החיות התנ''כי נפרש על פני 250 דונם בתוך עמק בדרום-מערב ירושלים. תוכלו לצפות בו במאות בע"ח מכל המינים, כולל שימפנזים, פילים ואריות, וגם אזור של צמחיה טרופית, אגם ומפלים.

מוזיאון הטבע

זהו אחד ממוסדות החינוך והתרבות הגדולים בעיר. מומלץ לבקר בו במהלך חופשה בירושלים, כדי לצפות בתערוכות שונות סביב מדעי הטבע, כדור הארץ, גיאולוגיה, הסביבה וגוף האדם, עם תצוגת עופות, זוחלים ויונקים ארץ ישראלים טיפוסיים, תיעוד של דינוזאורים, כוורת עם הסברים לילדים על תהליך ייצור הדבש, ועוד מיצגים אינטראקטיביים מעניינים רבים.

מוזיאון המדע

זהו מוזיאון מיוחד במינו ומתאים מאד גם לבילוי עם ילדים. הוא מודרני וחדיש ומספק למבקרים בו חווית למידה בעולם המדע: למידה אינטראקטיבית של כל תחומי המדע עם הדגמות מוחשיות, פינות יצירה, סירים מודרכים ומיצגים אורקוליים.

התמקמות בבית הארחה בירושלים

מכיוון שירושלים מציעה מגוון כה רחב של אטרקציות, חשוב לדעת שבכך שהגעתם אל העיר כבר עשיתם את מרבית עבודת ההתמקמות. לכן אם אתם שוכרים בית הארחה בירושלים, פשוט בחרו מקום שאתם חשים בנוח בו וצאו לגלות את העיר. כמו כן, חשוב לבדוק האם ישנם דילים הניתנים למימוש בתאריכים בהם תשהו בירושלים. תופתעו לגלות שישנם המון מבצעים מעולים לאנשים באיזור ירושלים, כך תוכלו להינות מבלי להיכנס להוצאות גבוהות, וזה תמיד כיף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה