יום שני, 5 בינואר 2015

עשרת יישובי האומנים בישראל שאפשר לנפוש בהם

האמנים בישראל מתגוררים בכל רחבי הארץ וכל אחד יכול ליהנות מעבודתם במגוון גלריות במרכז, בצפון ובדרום, אך ישנם יישובי אומנים בהם מרוכזים אמנים רבים המנהלים אורח חיים ייחודי לאמן. בשנים האחרונות יישובים אלו מאפשרים לכל מי שמעוניין לחוות את הקסם שבהם על ידי הזמנת נופש בישוב. 

עין הוד- כפר האמנים בישראל

עין הוד הוא אחד מכפרי האמנים המוכרים ביותר בישראל וישנה אפשרות לחוות את הקסם בישוב אם במסגרת טיול יומי ואם במסגרת נופש של מספר ימים. בשנת 1953 במקום שהיה בעבר חלק מכפר הערבי עין חוד מרסל ינקו הידוע בשילוב של קבוצת אמנים הוקם כפר האמנים הקסום עין הוד. במרוצת השנים אזור זה הוכרז כיישוב מיוחד לאמנים ובו האמנים החלו מפרנסים את עצמם וזאת באמצעות יצירת אמנות, הקמת גלריות, סדנאות שונות ועוד. הניהול של כפר האמנים נעשה על ידי ועד האגודה. האנשים שמתגוררים בו כיום הם מוזיקאים, משוררים, שחקנים, אדריכלים, מעצבים ופסלים. כיום, אמנים רבים בכפר מציעים גם אפשרות של נופש בצימר וחשיפה לעבודת האמנים, לנוף המקסים של הצפון ולתחושת השחרור הנפלאה של אזור קסום זה. 

אניעם- כפר אמנים

מקום נוסף בו התאספו אנשים שיוצרים אמנות ישראלית הוא כפר האמנים אניעם. כפר זה ממוקם במרכזה של רמת הגולן ובקרבת קצרין. הוא נוסד ב- 1978 על ידי עולים חדשים מרוסיה ומדינות שונות שהקיפו אותה וכיום הכפר מונה כחמש מאות איש. סגנון העיצוב של הכפר הוא אירופאי ויש בו בתי קפה רבים, מסעדות וגלריות. בנוסף, ניתן להצטרף אל סדנאות אמן ולהזמין מקום בצימרים של הכפר. כיוון שהיישוב  ממוקם בשמורת טבע, למקום יש נוף מדהים ומדרחוב שמעוצב בצורה אירופאית ומעניק תחושה ואווירה של מדינה מחוץ לגבולות ישראל.

ורדים- שילוב קסום

כפר ורדים ממוקם בגליל המערבי ופועלים בו יותר ממאה אמנים, כמו למשל מוסיקאים, ציירים, פסלים ועוד. כל אחד שמגיע אל כפר הורדים יהנה מנוף מדהים, גלריה של אמני הכפר, תערוכות מתחלפות של אמני הכפר ותערוכות קבועות. בנוסף, אם בוחרים לנפוש בכפר זה, ניתן יהיה ליהנות מאירוח בצימרים השונים בכפר, טיולים במסלולים מסודרים ועוד. בנוסף, תוכלו לנסוע אל אזור תפן (כמה דקות נסיעה) וליהנות בגלריה לאמנות שבו, במוזיאון של התעשייה והמכוניות הפתוחות ועוד. 

כפר אומנים תקוע


כפר נוסף ולא פחות מקסים הוא כפר האמנים של תקוע. תקוע שייכת למועצת גוש עציון וממוקמת במחוז יהודה ושומרון. היא הוקמה בשנת 1977 ויש בה קהילה נרחבת שמונה גם אמנים וגם אנשים שעובדים במגוון מקצועות אחרים. אמני תקוע עוסקים בקדרות, אמנות בחמר, מוזיקה, ציור, פיסול וניתן למצוא בכפר גם משוררים, סופרים ומטפלים הוליסטיים. יש בתקוע תיאטרון וניתן ליהנות מהצגות והופעות רבות של מחול, תיאטרון בובות, מוזיקה ואף ניתן להשתתף בסדנאות שונות בנושאי מנדלה, עיצוב פנים, תכשיטים ועוד. בנוסף, אם מחליטים להתארח בתקוע לכמה ימים או להגיע לטיול של יום אחד בלבד, ניתן יהיה ליהנות מביקור בגלריית האמנים שבמקום, הרודיון הגן הלאומי, מערת החריטון, חוות הסוסים, ביקור ביקב תקוע ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה