יום חמישי, 3 באפריל 2014

הבילוי מתחיל מהרגע שיצאתם

באם אתם יוצאים לטיול, סביר להניח שכבר אתם יודעים היכן תשנו, וייתכן גם שאילו פעילויות או אטרקציות חוויתיות ייכנסו לתוכנית הטיול שלכם. ובכל זאת, כפי שאתם בוודאי יודעים, הטיול שלכם כולל הרבה יותר מאשר אלה. פעמים רבות, מה שזוכרים ממנו בסופו של יום הוא דווקא את החוויות הקטנות, שיכולות להתרחש בדרך למקום היעד, או למעשה בכל שלב ושלב של הטיול.
חלק מהותי בטיול: העצירות
האזורים האטרקטיביים ביותר לטיול בישראל נמצאים בקצותיה: אזור הצפון עמוס מסלולי הטיולים מהצד האחד של המפה, ועיר הנופש האולטימטיבית, אילת, מהצד האחר. בכל אחד מהמקרים, ובהנחה שאתם עושים את הטיול ברכב, עליכם להתכונן לשעות ארוכות של נסיעה. מכאן, ברור שנדרשות מספר עצירות, על מנת להתרענן, לנוח מהנסיעה ולאגור כוחות – אין לשכוח שילדים אינם מורגלים בנסיעות ארוכות שכאלה.
העצירות האלה, חייבים להדגיש, יכולות בהחלט להיות חוויתיות. באם נוסעים לאילת, למשל, למה שלא לעצור לאכול פיצה בבאר שבע? ובאם נוסעים לצפון, למה שלא לעצור למספר שעות בזכרון יעקב הקסומה? את התכנונים האלה, שיכולים להפוך את הדרך לנעימה, מומלץ לעשות עוד טרם הנסיעה. מרחיקי הלכת אף יאספו כתובות של המקומות בהם הם מתכוונים לעצור, יכניסו אותם למכשיר הניווט שלהם, ויעשו את דרכם אליהם מראש.
החוויות המשפחתיות בנסיעה
בסרטים האמריקאיים, תמיד רואים שמשפחות אשר יוצאות לטיול מוצאות דרכים משעשעות להעביר את הזמן שלהן. גם במציאות, זוהי טקטיקה נהדרת להעברת השעות הארוכות בדרכים. במקום הנסיעה השקטה, בה כל אחד מכונס בעצמו (או במכשיר הטלפון החכם שלו), אפשר לנצל את הזמן לשיחה משפחתית. זוהי דרך נפלאה להתעדכן בכל מה שעבר על כל אחד מבני המשפחה בשבועות האחרונים, ובכך גם להתקרב אחד לשני.
אפשרות אחרת, מעניינת לא פחות, היא לחשוב על משחקים שונים, שיעבירו את הנסיעה, ויהפכו אותה למהנה פי כמה. משפחות חובבות מוזיקה יכולות לבחור משחקי שירה, כמו זה בו צריך כל אחד מהנוסעים, בתורו, לחשוב על שיר הכולל בתוכו מילה מוגדרת. המעוניינים בחוויה מעשירה נוספת יכולים לערוך משחקי טריוויה או "ארץ-עיר", אשר בכוחם לתרום גם לידע של בני המשפחה, במיוחד הצעירים. ההורים שעשו שיעורי בית ולמדו על המקום אליו הם נוסעים, יכולים לספר לילדים שלהם סיפורים עליו, מה שיטפח ציפיות עד להגעה. וכמובן שניתן למצוא לא מעט דוגמאות נוספות לפעילויות מרתקות הנערכות ברכב עצמו.
הנאה מהנוף

כשנוהגים, קל מאד להתרכז במשימה, ולא לשים לב למראות היפים שמקיפים את הרכב. במקרה של טיול משפחתי, לכל אורכה של מדינת ישראל, סביר להניח שהמראות רק יהיו מרשימים עוד יותר. גם אם הרצון שלכם הוא להגיע לנקודת היעד מוקדם ככל האפשר, אסור שתוותרו על היופי שבמראות אלה. אפשר בהחלט לנסוע בקצב איטי יחסית, להפנות את בני המשפחה למראות ייחודיים לצד הדרך, או אפילו לעצור ולצלם. טיול משפחתי מהנה הרבה יותר כשהוא בקצב סביר, ולא מתוך מטרה "לסמן וי" על כמה שיותר מקומות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה