יום חמישי, 3 באפריל 2014

טיולי אקסטרים- נפאל

אחת החוויות המרגשות ביותר שיש היא טיול אקסטרים במקום אקזוטי, עם נוף מרהיב וחופש אין סופי. זה בהחלט משאיר טעם של עוד שנאר איתנו לכל החיים. אם זאת הפעם הראשונה, או שאתם מחפשים יעד נוסף לחווית אקסטרים מיוחדת במינה יש לנו את המקום המושלם בשבילכם.
נפאל היא רפובליקה פדרלית דמוקרטית השוכנת בין סין להודו. מדובר על מדינה קטנה בין שתי ענקיות, דרכי הגישה אליה פתוחות ואין שום בעיה לקבל אליה ויזה. מדינה זולה יחסית אלינו והאווירה בה מאד מיוחדת.
אחת הסיבות המרכזיות לכך שנפאל פופולארית כל כך היא האתגרים הרבים שיש לה להציע לאקסטרימיסטים שרואים בה לא פחות מגן עדן. יתרון נוסף שלה הוא שהיא זולה כך שכל השפע הזה נגיש לנו במיוחד, ומי שהתנסה בספורט אקסטרים ברחבי העולם ובארץ במיוחד יודע שזה יכול לעלות לא מעט.
אז מה מחכה לכם?
לאוהבים ראפטינג, הרי שנפאל היא מושלמת משום שזו עשירה בנהרותיה המפורסמים. הנהרות הגועשים שלה פתוחים לפעילות לאורך כל השנה כשהתקופות הנוחות יותר הן ספטמבר- נובמבר ואפריל- מאי, אז גובה המים נח לפעילות.
הפופולארי ביותר בין הנהרות הוא הקאלי גנדקי שסיום מסלולו לוקח חמישה ימים. מדובר על נהר המדורג במיקום גבוה יחסית מבחינת קושי ומתאים בעיקר לאנשים מנוסים שמחפשים אתגר אמיתי.
המרסיאנדי הוא גם נהר מאתגר מאד, אבל הוא בעיקר ארוך שכן לוקח שמונה ימים שלמים בכדי לסיים אותו.
גם באנג'י תמצאו בשפע במדינה, במיוחד שבגבול שלה עם טיבט נמצא אחת מאתרי הבאנג'י הגבוהים ביותר על הכדור. הנוף עוצר נשימה והמחירים נוחים במיוחד. שווה.
עוד בגזרת האקסטרים בנפאל תוכלו להנות מפעילות קניונינג, מצנחי דאייה ועוד רבים וטובים.
רגע לפני שיוצאים
עם כל הריגוש וההנאה שבטיול אקסטרים, מדובר על טיול שטומן בחובו לא מעט סיכונים וככזה חשוב מאד להערך אליו באופן שיאפשר למזער את הסיכונים ולהגדיל את רמת הבטחון שלנו. בדיקות רפואיות הן הכרחיות, כך גם קבלת כל החיסונים הנדרשים והצטיידות בתרופות, אבל חשוב לזכור גם שאלה לא תמיד יספיקו בזמן אמת, לכן חשוב מאד לעשות גם פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל שיעניק את הכיסוי הנדרש במקרים שבהם יש צורך בחילוץ, ניתוחי חירום, הטסה לישראל או למדינות אחרות לטובת קבלת טיפול רפואי וכל מה שנדרש למטייל האקסטרימי שעלול למצוא את עצמו תלוי על סלע באמצע קניון בשום מקום, כי זה חלק מהסיכון.
כמובן שכשנוסעים למדינת עולם שלישי חשוב להגיע עם ציוד מהבית ולא לקחת את הסיכון שברכישת הציוד במקום.
הטיסה אמנם יקרה מעט, אך המחייה בנפאל זולה, כך גם עלויות האטרקציות השונות והטובות שמחכות לכם שם, כך שבסך הכל לא מדובר על טיול יקר, אבל בהחלט כזה שתזכרו לכל החיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה