יום ראשון, 30 בדצמבר 2012

על סכנות בריאותיות במזרח הרחוק ועל בדיקת איידס


אתם מתכננים טיול ארוך ונרחב למזרח הרחוק. סביר מאד להניח שאתם אחרי צבא, אם כי היום התרמילאים יכולים להיות גם לפני צבא, אחרי האוניברסיטה, או להיות אפילו בגיל הזהב. החוויה במזרח הרחוק היא ללא ספק מדהימה - הנופים, האנשים, התרבויות, המבנים, ועוד ועוד. עם זאת, יש נושא אחד שבו חשוב מאד להיזהר - הבריאות שלכם. המצב של מערכות הבריאות במזרח הרחוק, הוא גרוע פי כמה מזה של מערכת הבריאות בישראל ובמערב. יש לנקוט במספר אמצעי זהירות בסיסיים שיוכלו לסייע לכם לעבור את הטיול בשלום. קודם כל ולפני הכל - חשוב מאד לגשת לקופות החולים, ולקבל את סל החיסונים המלא. ציינו שאתם טסים לטיול ארוך במזרח, כדי שתוכלו לקבל את כל החיסונים האפקטיביים. כמו כן, חשוב להבין שאחרי שאתם חוזרים מהמזרח, יש כמה בדיקות שאולי תרצו לעשות - כמו בדיקה לגילוי איידס.

למה דווקא איידס?

באופן טבעי, האיידס נפוץ יותר בארצות עם מודעות נמוכה יותר לבריאות. אמנם המצב במזרח איננו כמו באפריקה, אך עדיין שיעורי האיידס שם הם גבוהים למדי. ישנן שתי סיבות מרכזיות שבגללן כדאי לכם לעבור בדיקת איידס לאחר שחזרתם מהמזרח. הסיבה הראשונה והברורה ביותר היא אם קיימתם יחסי מין לא מוגנים בזמן הטיול שלכם. מטיילים רבים (בפרט הצעירים שבהם) רואים את הטיול במזרח כהזדמנות להתנסות בחוויות ייחודיות. מבלי לפגוע בהנאה - קיום של יחסי מין לא מוגנים יכול בהחלט להוביל למחלות שונות, ובראש ובראשונה לנגיף הHIV. לכן אם עשיתם זאת, בצעו בדיקת איידס כאשר אתם חוזרים לארץ.
מצב אחר שבו כדאי שתעברו בדיקת איידס בעת החזרה לארץ, הוא במידה ועברתם טיפול רפואי עם מחטים באחת מהארצות הללו, או אם עשיתם קעקוע באחת מהארצות הללו. המחטים בארצות המזרח אינן עוברות תמיד חיטוי, ולעתים יכולות לשאת עימם מחלות, נגיפים וזיהומים, והאיידס הוא אפשרות אחת מהם. לכן, אם קיבלתם זריקה ממחט מכל סיבה שהיא - חשוב מאד לעבור בדיקת איידס כשחוזרים.

ואיך נמנעים מהבדיקה?

עם זאת, תוכלו להימנע ממעבר של בדיקת איידס בשובכם לארץ אם פשוט תדעו להימנע מכל הדברים אשר ציינו בעבר. קיום יחסי מין זה טוב ויפה - אך הקפידו על חבישת קונדום שיגן עליכם, כדי שלא תצטרכו לעבור בדיקת איידס. יותר משהוא מגן מפני היריון לא צפוי - הוא מגן מפני המחלות השונות, ולא רק איידס. את הקעקוע כדאי לשמור לסטודיו של קעקועים בארץ, או לכל הפחות לעשות את הקעקוע כשאתם נמצאים בעיר גדולה ומערבית יחסית, ולא בכפר נידח. באשר לטיפול רפואי - לא תמיד יש על כך שליטה, אך את החיסונים השונים לפחות כדאי לעשות בארץ ולא כשאתם במזרח. כל השיטות הללו יאפשרו לכם להימנע מהמחשבה על בדיקת איידס, ועל מחלות נוספות ככלל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה