יום רביעי, 27 במאי 2015

פעם ראשונה עם הילדים בחו"ל – עשה ואל תעשה

לטוס עם הילדים זה לא תמיד עסק פשוט

הגיע הזמן לחופשה שלכם בחו"ל. אתם עובדים יום יום במשך הרבה מאוד זמן, חוסכים מספיק כסף ורוצים לאפשר לעצמכם את מה שמגיע לכם כל כך – חופשה נעימה ומפנקת ביעד תיירותי יפה ומעניין, שתאפשר לכם להתפרק מלחצי היום יום ולהתנתק מעומסי העבודה והשגרה, ואתם רוצים להתחיל לתכנן את החופשה הזו בצורה הטובה ביותר. עם זאת, כשאנחנו מוסיפים ילדים למשוואה הסיפור הזה נהיה מסובך הרבה יותר למי שלא מנוסה בכך. בין אם מדובר בתינוקות שנולדו לא מזמן ובין אם מדובר בילדים מעט מבוגרים יותר שעד כה לא טסתם איתם לחו"ל, אתם צריכים לשנות את הרגלי החופשה שלכם ולתכנן את החופשה שלכם בחו"ל איתם בצורה הטובה ביותר. אנחנו כאן כדי לעזור.

איזה סוג של חופשות בחו"ל מתאימות לילדים?

בתור התחלה, חשוב להסביר שמרבית יעדי החופשה בחו"ל יכולים להתאים לחופשה עם ילדים אם מתכננים אותה כראוי. עם זאת, ברור שיעדים אקזוטיים פחות ומערביים יותר יהיו יותר קלים לעיכול (במלוא מובן המילה) למרבית הילדים. הדגש השני, לאחר בחירת היעד בהתאם לילדים שלכם ובמחשבה עליהם, הוא לתכנן את הטיול היטב. חלק מההנאה בטיול בחו"ל היא לעתים קרובות גם להיות ספונטניים, אבל עם ילדים אנחנו צריכים לתכנן עוגנים מרכזיים ומוקדי הנאה בולטים שיתאימו להנאה שלהם בנוסף לחוויה התיירותית שלנו. אסור לנו לקבל כמובן מאליו את הנאת הילדים שלנו מעצם השהייה בחו"ל – בדקו מבעוד מועד לגבי מלונות בתל אביב, מסעדות מתאימות לילדים שלכם, לונה פארקים, מוזיאונים מתאימים לילדים וכדומה. יעד כמו פריז, שכולל את כל האפשרויות הללו, הוא מן הסתם יעד יותר ידידותי לילדים מתאילנד, לדוגמה.

ממה כדאי להימנע כשאנחנו טסים לחו"ל עם הילדים?

הדברים מהם צריך להימנע בטיסה עם הילדים לחו"ל קשורים בעיקר להתנהלות שלנו מולם ולחוסר תכנון. כשאנחנו מתכננים את הטיול בצורה קפדנית, ומשתפים אותם בתהליך, אנחנו יכולים גם להציג בפניהם בשעת הטיול עצמו את הבחירות שנעשו ביחד כהחלטה סופית ובלתי ניתנת לערעור, שגם הם היו שותפים לה, וכך נקבל לרוב תגובה ידידותית גם מילד במצב רוח פחות טוב. דגש חשוב הוא לא לשנות את התוכניות שלנו, ולהיות קשובים לילד מצד אחד והחלטיים מצד שני. הטיול בחו"ל הוא השקעה לא קטנה, ואסור לנו ליצור כעסים ומתחים משפחתיים בו.

במקרים רבים המפתח בחופשה מוצלחת עם הילדים הוא בבחירת חבילה מתאימה


בסופו של דבר, לא כל אחד מאתנו יכול לתכנן חופשה מושלמת עם הילדים שלו לבד. במקרים רבים בחירה של חבילות המתאימות למשפחה עם ילדים היא המפתח לחופשה מוצלחת. חבילות שכאלה יכולות לכלול טיסות בשעות נוחות, מלונות מתאימים לילדים, כניסה לאטרקציות מתאימות לילדים ואפשרויות רבות אחרות. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבחור במה שמתאים לכם.

טיול מחוף אל חוף בארה"ב

רק במדינה גדולה ומגוונת כמו ארצות הברית אפשר לעלות על רכב ולעבור בין עשרות איזורים שונים מבחינה תרבותית, חברתית, גיאוגרפית ודמוגרפית. ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות מוכיחה את העוצמה שלה גם בהיבט התיירותי, בעיקר עבור מי שרוצה ליהנות מטיול עצמאי ברכב שכור.
כל אחד יכול למצוא בטיול מחוף לחוף בארצות הברית את האטרקציות המתאימות לו. זהו טיול המתאים לתרמילאים צעירים, חיילים משוחררים אחרי צבא, בני זוג בירח דבש, משפחות עם ילדים וכמובן מבוגרים ובני גיל הזהב. השאלה היחידה היא מהו מסלול הטיול המומלץ ועל אילו אטרקציות אסור לוותר.

איזה מסלול מתאים לצרכים שלכם?

המסלול האידיאלי עבור תיירים המגיעים לארצות הברית מישראל מאפשר טיול מניו יורק במזרח ועד לוס אנג'לס במערב. זהו מסלול מומלץ בגלל ריבוי הטיסות לניו יורק, האפשרות לספוג את האווירה האמריקאית במלוא תפארתה מיד עם הנחיתה בתפוח הגדול וגם הנוחות של השכרת רכב. בניגוד למה שנהוג לחשוב, השכרת רכב בארה"ב היא לא משימה קשה. אפשר לבצע כל התיאומים מהארץ ולהשתמש במידע המופיע באתרי האינטרנט על מנת לחסוך בהוצאות.
אחרי הנחיתה בניו יורק וסיור של כמה ימים במנהטן כדאי לקחת את הרכב השכור ולצאת לדרך. במסלול האורבני הדגש הוא על ניו יורק, שיקגו ולוס אנג'לס. בחלק הראשון של הדרך נוסעים מניו יורק לשיקגו דרך מפלי הניאגרה ובחלק השני מגיעים לעיר המלאכים על הנתיב ששימש בעבר את כביש 66. זו לא הדרך הקצרה ביותר משיקגו ללוס אנג'לס, אך היתרון שלה הוא ביקור בעיר באפלו, אפשרויות עצירה בפארקים ירוקים יחד עם הילדים ומאות יקבי יין המפוזרים כנקודות חן לאורך המסלול.

מסלול צפוני לחובבי אתגרים

המסלול הצפוני מיועד למי שרוצה ליהנות מפעילויות עם ילדים, לטפס על מצוקים ולקחת חלק במשימות טיפוס וספורט אתגרי. זה המסלול שעובר ברובו על כביש 2-US והוא מתאפיין בביקור בפארק הלאומי אכדיה במיין, בבירת מדינת וושינגטון סיאטל ובנופים מרהיבים של יערות, חופים, אגמים ופסגות. במסלול הזה יש גם סיכוי טוב לפגוש בעלי חיים נדירים השייכים ליבשת צפון אמריקה.
בנוסף, המסלול כולל חציה של הגבול למינסוטה וביקור בארץ 10,000 האגמים. בדקוטה הצפונית תוכלו לעצור בפארקים ושמורות טבע כדי להצטלם על רקע ההרים, אך בהמשך הדרך תמצאו מעל 300 מייל של שדות חיטה. החלק האתגרי של הטיול מתמקד בפארק הלאומי גליישר שבו טונדרה אלפינית ומפלי מים פעילים וגועשים לכל אורך השנה. גם מפלי קוטני בדרך לאיידהו יכולים לתת מענה על צרכי האקסטרים שלכם.

אין צורך לדאוג לאפשרויות לינה במהלך טיול מחוף לחוף בארצות הברית. בכל מקום בו תרצו לעצור תמצאו מוטלים הוגנים במחיר בסיסי, או לחילופין בתי מלון מפוארים לפינוק אסקלוסיבי וחד פעמי של פעם בחיים. 

עשר חופשות מושלמות לירח דבש

החיים לא יכולים להתנהל כסדרם, מבלי לשלב מעת לעת חופשה חלומית. אחת החופשות היותר מוכרות היא הירח דבש, אליה יוצא זוג הנשוי רגע (לרוב) לאחר שהחליטו להקים משפחה בישראל. ירח הדבש היא החופשה הראשונה של הזוג כזוג נשוי ובשל המעמד נכון לצאת לחופשה מושלמת, אקזוטית ומפנקת במיוחד. כדי להקל עליכם בבחירה, הרשו לנו להציג 10 חופשות מענגות ומפנקות.

איזו חופשה נכון לארגן לירח דבש

בעידן הנוכחי קיימות חופשות רבות ומגוונות, בין אם אלו הן חופשות הכוללות סיור באירופה המשלב מספר מדינות, שיט תענוגות באוקיינוסים והימים בעולם, ביקור באתרים אקזוטיים ועוד. משום שהחופשה מסמלת את תחילת הדרך כזוג נשוי, נכון להשקיע בה את מרב המאמצים, הן מבחינת תכנון החופשה והן מבחינת בחירת מלונות יוקרה ועוד. אם היכולות הכלכליות שלכם, לא מאפשרות חופשה מושקעת, אולי נכון לשקול הלוואות מיידיות, שיאפשרו לכם להגשים את חלומכם. חופשת הירח דבש עתידה להיות חופשה מפנקת של פעם בחיים ועל כן השקיעו היום, כדי להשאיר זיכרונות מתוקים לעתיד.
כדי ליהנות מחופשה חלומית בירח דבש, אתם לא חייבים לטוס רחוק, אך אתם בהחלט חייבים לשלב בחופשה מלון מפואר ויוקרתי, שיאפשר לכם ליהנות מהשהות שלכם, מומלץ שתשלבו אטרקציות אותן אתם אוהבים לבצע בין אם זה עיסוי זוגי, צלילה גלישה ועוד.

המקומות האקזוטיים בהם תבלו יחדיו

·       יוון – יוון מציעה לזוגות המאוהבים והנשואים, חופשה חלומית הכוללת את כל המרכיבים החיוניים לטיול ירח הדבש שלכם, בין אם זה חופים מרהיבים, מפרצים קסומים, נוף מרהיב, בתי מלון איכותיים, שקיעות קסומות ועוד. שימו לב כי מיוון קל יותר ליהנות בחודשי הקיץ ולכן אם אתם נישאים בחורף ומתכננים את ירח הדבש בסמוך ליום הנישואין כדאי לחשוב על אופציה אחרת.
·       תאילנד – נכון, הצונאמי בתאילנד הרחיק נופשים רבים במהלך השנים אך תאילנד היא בהחלט החופשה הרומנטית והקסומה בה יכולים ליהנות בני הזוג. אף על פי שישראלים ותרמילאים רבים פוקדים את המדינה, לתאילנד מלונות מפוארים, חופים כחולים וצלולים וכל הנדרש כדי ליהנות מירח דבש איכותי.
·       הוואי – ים שקיעות, מפרצים, איים מגוונים, אווירת חופש ויוקרה, זה כל מה שאתם צריכים ולהוואי יש בדיוק את מה שאתם זקוקים לו.
·       האיים הקריבים – האי המושלם עבור ירח דבש בו מלונות וסוויטות מפנקות, חופי ים תכולים וצלולים ואווירה ייחודית אקזוטית ומפנקת.
·       שייט תענוגות – הפלגות הן הטרנד החדש בעידן הנוכחי בו תמצאו עצמכם בלב ים מטיילים ממדינה למדינה. בכל יום תשתו את קפה הבוקר אל מול הים, כשהרוח שורקת באוזנכם וכך תסגרו את היום המדהים בו תצפו בשקיעה המרהיבה.
·       מלדיביים – מלונות ברמה גבוהה מאוד, חופים מרהיבים, מים שקופים, ואווירה רומנטית. אין ספק כי איי המלדיביים הם חוויה יוקרתית ובלתי נשכחת.
·       זנזיבר – אי מרהיב בעל מלונות בוטיק מדהימים, המאפשר לכם אווירה רומנטית בלתי מתפשרת
·       איטליה – ארץ המגף היפיפייה באירופה, תאפשר לכם ליהנות מרומנטיקה בלתי מתפשרת
·       מקסיקו – יעד אקזוטי מועדף על פני רבים שמחפשים לעצמם חופשת ירח דבש בלתי נשכחת.
·       פיליפינים – 700 איים בדרום מזרח אסיה, שיגרמו לכם לחוות חוויה רומנטית מיוחדת במינה.
לסיכום – אין זה משנה במה אתם בוחרים כל עוד הבחירה הינה יוקרתית ומתאימה לאירוע אותו אתם חוגגים וזכרו, אם אין ידכם משגת, אופציות רבות כגון הלוואות מיידיות, הן הפתרון.