יום ראשון, 31 באוגוסט 2014

הרכב המושלם לחופשה המושלמת

זוהי מגמה מרכזית מאד בתחום תיירות הפנים בישראל, יש שיטענו שאף טרנד לכל דבר ועניין. תיירות הקרוואנים, שמאפיינת מקומות רבים בעולם כבר עשרות שנים, עשתה לאחרונה "עלייה" לישראל, כשהתנאים האידיאליים בישראל לכך מקלים מאד על ההצלחה. מה שחשוב להתייחס אליו הוא שחלק ניכר מהקרוואנים מצריכים רכב מתאים שיסחב אותם נאמנה. אז מהם המאפיינים הנדרשים מרכב המיועד למטרה זו?
המשקל כן קובע
לא צריך להיות מומחה בתחום כדי לדעת שקרוואנים מגיעים כיום במגוון גדלים, דגמים, רמות איבזור, וכן – גם משקלים. הנחת היסוד היא שבעת בחירת רכבים למכירה או השכרה לגרירת הקרוואן, הדגש העיקרי צריך להיות על כך עמידה במשקל המיועד. דרישת המינימום מהרכב הפרטי היא למשקל שעולה על 1,440 ק''ג, ונפח מנוע של 1,600 סמ''ק לפחות. בהתאם לכך, רכב משפחה פרטי סטנדרטי יכול לסחוב נגרר עד למשקל כולל של 750 קילוגרמים (משקל שאינו מתאים לרוב לקרוואנים המיועדים לחמש נפשות). עם זאת, דגמים מאסיביים יותר של קרוואן, השוקלים יותר, יצריכו שימוש ברכב מאסיבי יותר, מהבחינה הזו. באופן פרטני יותר, בין הדגמים המומלצים ניתן למנות את האיסוזו איפון, וולוו 940, היילקס, לנד קרוזר, פולקסווגן קאדי ועוד.
הבדיקה העיקרית שיש לעשות, מהבחינה הזו, היא התאמה בין משקלו של הקראוון, כפי שיסופק בוודאי על ידי הגורם המשווק אותו, לבין המשקל המקסימלי שיכול רכב מסוים לסחוב. חשוב לזכור שלמשקל ה"נטו" של הקרוואן יש להוסיף את האיבזור, שבוודאי ישפיע על המשקל שלו, דוגמת ריהוט, מוצרי חשמל וכיוצא בזה. בנוסף, חשוב להתייחס גם לרישיון הנהיגה של מי שעתיד לנהוג ברכב, ולראות שהוא אכן מתאים לסוג הזה של הגרירה: בעלי רישיון נהיגה "רגיל", מסוג B, יכולים לגרור עד 1,500 ק''ג.
יש להתייחס לכך שבכלי רכב שמיוצרים החל משנת 2008, כושר הגרירה המדויק מפורט בהנחיות היצרן, בעוד שברכבים ישנים יותר נדרש לחשב אותו באמצעות נוסחה מיוחדת.
חשיבותו של וו
ברמה המעשית, גרירת הקרוואן או העגלה תתאפשר רק כאשר שעל הרכב שמבצע את הגרירה יהיה מותקן, בחלק האחורי, וו גרירה. וו זה צריך לעמוד בדרישות של משרד התחבורה, למשל בכל הנוגע להנפקת מסמכים מסוימים מיד לאחר הליך ההתקנה שלו בפועל. בין השאר, מדובר על אישורו של מתקין מורשה (חתום על ידי מנהל מקצועי ומפעל הייצור), אישור בדיקה והפנייה על ידי היצרן למשרד הרישוי, תעודת שקילה של הרכב ועוד.
יכולת ההנעה
רכב המשמש לגרירת קרוואנים צריך לעשות זאת היטב בכל תנאי השטח, מה שאינו מובן מאליו כלל וכלל – ובייחוד כאשר בוחרים ברכב שיש ספק לגבי נתוניו הטכניים. אחת ההמלצות העיקריות של מומחים בתחום היא להעדיף כלי רכב אשר כוללים הנעה לכל אחד מגלגליהם, וזאת מכיוון שהאחיזה, בעיקר במשטחים משופעים, תהיה טובה פי כמה. ואגב, ברור שבעת גרירת הקרוואן, אסור לאף אדם להיות בתוכו.



יום שבת, 2 באוגוסט 2014

חופשה בטוחה עם כל המשפחה

יציאה לחופשה עם כל המשפחה היא חוויה בלתי נשכחת. אך על מנת שהחופשה אכן תהפוך לחוויה יש לתכנן אותה מראש. מאמר זה יספק לכם את כל הנתונים להם תזדקקו בעת תכנון חופשה משפחתית.

הילדים יצאו לחופש הגדול..
יציאת הילדים לחופש הגדול יכולה להסתכם כחוויה נהדרת או כתקופה בה הילדים לא ידעו מה לעשות עם עצמם. פעמים רבות נוצר מצב בו ההורים בעבודה ואינם יודעים מה הילדים עושים כל היום. לכן, חשוב מאוד לתכנן בצורה מדויקת את החופש הגדול, תוך שההורים בודקים את הקייטנה המתאימה ביותר לילדים, פעילות הפנאי בשעות אחר הצהרים, אפשרות של חוברות לימוד לחופש הגדול בו ההורים ישבו עם הילדים וילמדו אותם ויש גם אפשרות של שילוב זמן איכות עם כל המשפחה באמצעות חופשה בחו"ל, השכרת רכב שלמה סיקסט , בתי מלון המותאמים למשפחות וביקור באתרים ואטרקציות רבות. כל אלו יובילו לכך שהילדים יזכרו את חופשת הקיץ כחוויה בלתי נשכחת ואילו אתם תזכרו את החופשה שנים ארוכות לאחר מכן כזיכרון נעים.

חופשה משפחתית בטוחה- מה זה אומר?
חופשה עם הילדים חייבת להיות בטיחותית. ההורים חייבים לדעת בכל שלב של הטיול או הנופש היכן הילדים שלהם ולוודא שכל מקום אליו הם לוקחים את הילדים הוא מקום בטיחותי להם. בנוסף, כל אחד מאיתנו מודע לעובדה שילדים אוהבים לרוץ, להסתובב, מתפעלים מדבר כלשהו, רצים אליו ויכולים להיעלם בקלות בהמון ומקרים רבים נוספים בהם נגרם מצב שבמקום ליהנות מהחופשה אתם מטפלים בילד שנפל משום שהמיטה בבית מלון גבוהה מדי, ילד שאבד ברחוב משום שלא שמרתם עליו וילד שרץ בין התחבורה הציבורית ומקיץ לכם את הלב. הפתרון לכל אלו הוא להכין רשימה מפורטת של כללי בטיחות וצעדים להבטחת בטיחותם של כל בני המשפחה:
  • בית מלון – מותאם למשפחות. כאן חשוב לוודא שיש מיטה שמתאימה לתינוק ומיטות שאינן גבוהות מדי לילדים הקטנים וזאת על מנת שהם לא יפלו מהמיטה בלילה.
  • השכרת רכב – יש חברות השכרת רכב, כמו למשל שלמה סיקסט, שמאפשרות ביצוע הזמנת השכרה של הרכב מהארץ וקבלת הרכב בשדה התעופה של המדינה בה נמצאים. חשוב לקחת בחשבון שרכב יאפשר לכל המשפחה לטייל יחדיו בחלקים שונים של המדינה תוך כדי הידיעה שניתן לחזור לבית המלון בכל שלב נתון בגלל שאחד הילדים לא מרגיש טוב או כל סיבה אחרת.
  • ביטוחים – לאחר שביצעתם השכרת רכב שלמה סיקסט חשוב מאוד לוודא שהרכב כולל את כל הביטוחים החשובים. בנוסף, תמיד יש לרכוש ביטוח נסיעות שמותאם להרכב המשפחתי שלכם ומעניק את כל הכיסויים הרפואיים הדרושים לילדים ולמבוגרים.
  • מקומות ומתקנים בטיחותיים- יש להיכנס לאתרים ואטרקציות שונות שמתאימות לגיל הילדים.
  • עזרה ראשונה – תמיד לשים במזוודה ערכת עזרה ראשונה ולאחר מכן למקם אותה באופן קבוע ברכב השכור.



נופש בתל אביב

תל אביב היא בירת המסחר, העסקים, התרבות והתיירות של ישראל. עם מיקום ייחודי על חוף הים התיכון ואוכלוסייה צבעונית של צעירים, בני זוג ומשפחות, כל רגע בתל אביב הוא חוויה בלתי נשכחת לכל החושים. זו הסיבה העיקרית להצלחה של העיר הלבנה בתור יעד לנופש. היום אפשר להזמין חופשה בתל אביב וכך להימנע מהוצאות מיותרות על טיסה לחו"ל. תל אביב עונה על הקריטריונים המחמירים ביותר בתחום התיירות ואף זוכה באחד המקומות הראשונים בכל סקר עולמי.
אז מה הופך את תל אביב לעיר כל כך מיוחדת ומה בכלל אפשר לעשות בה? הנה כמה הצעות שיגרמו לכם להבין ממה כולם מתלהבים.
מסעדות ובילויים שאסור לוותר עליהם
חופשה בתל אביב כמו ב מלונות בתל אביב מתאפיינת בשילוב בין מזג אוויר חם ולח לבין אווירה ליברלית. רצוי להתחיל את הנופש עם רביצה על אחד מחופי הים, לבד או יחד עם הילדים. תל אביב ערוכה לכמות גדולה של תיירים וחופי הים מלאים לכל אורך השנה. החופים המומלצים לצעירים נמצאים בקצה רחוב גורדון או פרישמן, בעוד הורים ומשפחות מעדיפים בדרך כלל להגיע לאיזור הצפון ולחוף הצוק.
אחרי כמה שעות בשמש אפשר להתפנות לארוחת צהריים באחת המסעדות של תל אביב. אפשרות אחת היא להגיע אל דוכני המזון המהיר בתוך מרכזי הקניות, ברחובות המרכזיים או בסמטאות הצרות. מבחינת המבורגר, נקניקייה או פיצה תל אביב היא ללא ספק עיר מודרנית ויש בה שילובים מצוינים. מי שמעדיף ארוחה קלאסית יותר יכול להיכנס אל מסעדות מקומיות או בינלאומיות. אפשר לנסוע קצת דרומה אל בתי הקפה האותנטיים של יפו, לעצור במסעדה איטלקית על רחוב בן יהודה או להיכנס אל איזור הנמל ולאכול מול הגלים המתנפצים.
בתי הקולנוע בתל אביב מציעים מגוון סרטים עבור תיירים המגיעים לחופשה קצרה או ארוכה, אך עדיף לנצל את השהות בעיר כדי לצפות דווקא בהצגה. תיאטרון הלאומי הבימה, תיאטרון בית לסין או תיאטרון הקמארי ישמחו להציג בפניכם רפרטואר מרשים של מופעים מכל הזמנים. בנוסף, כדאי להגיע אל האגף המחודש במוזיאון תל אביב ולהקדיש לפחות מספר שעות לביקור במוזיאון ארץ ישראל.
חיי הלילה מתחילים ביום
מבחינת אטרקציות, תל אביב היא עיר ללא הפסקה גם במהלך הלילה. מתחם הנמל, מתחם התחנה ומתחם שרונה הם המקומות הנכונים להיות בהם עם רדת הערב. ככל שהשעות מתקדמות אפשר לעבור למועדונים רדיקליים יותר, הנמצאים באיזורי השכונות של תל אביב גם בפאתי העיר. היתרון של חיי הלילה בתל אביב הוא שכולם מגיעים אליה מכל רחבי הארץ.

מי שרוצה לחוות את כל ספקטרום הגוונים והצדדים של ישראל מוזמן לבלות לפחות לילה אחד במועדון תל אביבי טיפוסי. במילים אחרות, תל אביב גאה להוביל את תחום התיירות וכולנו יכולים ליהנות מזה. 

לאן ניסע השנה?

אופציות הנופש השונות בישראל זמינות כל השנה אולם יש להן מעמד מיוחד בתקופת הקיץ. מיד אחרי שמסתיימות הקייטנות ורגע לפני שמתחילים הלימודים, משפחות מכל רחבי הארץ בוחרות לצאת לנופש יחד עם הילדים.
נופש מן הסוג הזה מבטיח זמן איכות נדיר והוא טומן בחובו זכרונות, הרפתקאות וחוויות לכל החיים. אף על פי כן, הורים נדרשים להפעיל מערכת שיקולים מורכבת ולבחור היטב את היעד. הנה כמה אפשרויות שיכולות לעזור.
איזור הצפון: מגלים מחדש את הכנרת
יש אתרים בישראל אליהם מגיעים תיירים מכל רחבי העולם, למרות שרובנו שוכחים לעיתים קרובות מקיומם. דוגמא מצוינת לאתר כזה הוא אגם הכנרת. גם אם מתעלמים מהמשמעות הדתית של הכנרת עבור הנוצרים, מדובר על אטרקציה אידיאלית לכל המשפחה.
לאורך הכנרת עשרות חופים המציעים תנאים אופטימאליים להורים וילדים. בשנים האחרונות משקיעה עיריית טבריה והגורמים המוניציפאליים האחרים בכנרת משאבים רבים בניקוי, היגיינה ושמירה על החופים. התוצאה ראויה להערכה והקיץ הקרוב הוא הזדמנות מצוינת לגלות מחדש את הכנרת.
איזור המרכז: נכנסים אל תוך המוזיאון
אופציות נופש לא חייבות להיות בנאליות, מלונות בתל אביב יעשו את העבודה. מוזיאונים באיזור המרכז ובעיקר בירושלים ובתל אביב פותחים את שעריהם עבור משפחות עם ילדים בתקופת החופש הגדול, מציעים עשרות מסלולי בילוי ומציגים מופעים מיוחדים. מוזיאון מקנה לילדים וגם להורים תחושה מיוחדת התורמת לשבירת השגרה. בתוך מוזיאון ילדים מרגישים בוגרים ונחשפים אל אתגרים חדשים. מוזיאון ארץ ישראל, מוזיאון תל אביב והמוזיאון האולימפי הם רק חלק מהאטרקציות.
כדאי לנסוע לאיזור המרכז ולמצוא שילוב בין מופעי תרבות, מסעדות וחופי ים. מי שלא רוצה להסתפק במוזיאון יכול לרכוש כרטיסים להופעות או להצגות ילדים. נופש באיזור המרכז מומלץ לכל הגילאים והוא זול יותר מכפי שנהוג לחשוב. למעשה, משתלם יותר להישאר בארץ ולנפוש בצפון, במרכז או בדרום מאשר לבזבז זמן וכסף על טיסה לחו"ל.
איזור הדרום: אף חופשה לא שלמה בלי ביקור באילת
אי אפשר לדבר על חופשה שנתית מבלי להזכיר את עיר השמש הנצחית אילת. מגוון בתי מלון, אטרקציות לילדים, חופי ים מפנקים ומרכזי קניות ללא מע"מ מחכים לכם באילת. העיר ערוכה היטב לקבלת תיירים לכל אורך השנה ובתקופת הקיץ הביקוש בה גבוה מהרגיל. היתרון של ביקור באילת בא לידי ביטוי בבתי המלון, המציעים מנוחה מוחלטת מתלאות היום יום. תשמחו לדעת שכמעט בכל חדר של בית מלון באילת יש שידורי לווין וטלוייזיה עם עשרות ערוצים. לא משנה באיזה סגנון אתם מעדיפים את החופשה השנתית או כיצד תרצו לבלות את המנוחה מהשמש, אילת היא ללא ספק יעד מומלץ.

לסיכום, אופציות הנופש לקיץ הקרוב מפוזרות בכל רחבי הארץ, החל מהצפון ועד הדרום. משפחות יכולות לבחור את האופציה המתאימה להן ולצאת עם הילדים לחופשה בלתי נשכחת.