יום שלישי, 4 בפברואר 2014

חופשה באילת - דירה שכורה או מלון הכל כלול?

עיר הקיט המבוקשת ביותר בישראל, אילת מהווה מוקד עליה לרגל של תיירים מכל העולם, ותיירות הפנים לאילת היא אחת הסוערות, הפעילות והעקביות ביותר. כל השנה, חורף וקיץ, אילת מזמינה אליה לפינוק המיוחד שבה, והקהל הישראלי ממהר להגיע וליהנות מהדילים השונים, האפשרויות השונות, והריגושים של העיר החמה.

השכרת דירה באילת היא אחת האפשרויות שהפכו פופולאריות יותר בשנים האחרונות. אנשים מחפשים דרך לחסוך כסף, דרך בישול עצמאי במטבח, או פשוט מעדיפים את המרחב הפרטי הגדול, שלרוב אין במלונות, בהם המרחב הפרטי הוא קטן, והמרחבים הציבוריים גדולים למדי. מדובר בהעדפות אישיות, וישנם, כמובן, יתרונות וחסרונות לכל בחירה.

יתרונות וחסרונות של דירות נופש

כפי שכתבנו, דירות נופש נותנות מרחב פרטי גדול, ולעיתים קרובות גם מאפשרות לכם ליהנות מחופשה שיכולה להיות זולה יותר. לעיתים מדובר בחופשה לא יקרה למראית עין, אך חישוב ההוצאות הנלוות יכול להוסיף מתח וגם לחשוף כי בסופו של דבר אתם משלמים יותר.

דוגמא לחיסרון הוא כי חלק מזמן החופשה יכול ללכת על בישול ורכישת מצרכים. לא מדובר בהכרח בדבר רע, אך לעיתים קרובות חלק מהפינוק של חופשה ונופש הוא כי מישהו מבשל בשבילכם, ואתם יכולים להיכנס בכיף לחדר האוכל ולקבל הכול מן המוכן.

דירה מאפשרת לרוב למעשנים להמשיך במנהג שלהם מבלי הפרעה, בעוד שבחללים הפרטיים במלונות לא ניתן לעשן. מצד שני, נחמד לחוות חלל ללא ריח עישון, בעוד שבפסיעה או שתיים אתם במרפסת החדר שלכם, ויכולים להדליק סיגריה.

חלק מהדירות המיועדות לחופשה מגיעות עם דרישה כי תחזירו אותן במצב בו קיבלתם אותם, דבר שיכול לגבות זמן ואנרגיה בחופשה, בעיקר שזה מגיע בסיום התקופה. עדיף לצאת עם טעם טוב יותר מנופש, אולי על ידי בחירה במלון או בדירה שלא דורשת סידור וניקיון על-ידכם.

מלון הכול כלול

חופשה במלון הכול כלול היא לרוב פתרון מעולה לנופשים הישראלים, חופשה שמרגישה כאילו תפרו אותה במיוחד בשבילנו. אנו אוהבים שפע, וידוע בכל העולם כי התייר הישראלי אוהב, לדוגמא, לאכול. אנו אוהבים כי יש לנו כמות גדולה נגישה, וכי אף אחד לא אומר לנו שזה מספיק.

מעבר לכך, אחד הדברים שיכולים להכשיל חופשה מנצחת הוא ההתעסקות עם כסף. חופשה בה הכול כלול מאפשרת לנו להימנע מההתעסקות עם הגורם המגביל הזה, וליהנות בידיעה כי אין הוצאות נלוות – הכול משולם, וכל מה שנותר לנו לעשות הוא ליהנות מהשפע.

הדילים המגיעים לשוק החופשות בימינו מאפשרים לכל אחד למצוא לעצמו פתרון הולם, בעיקר במלונות, אך לא רק. עסקאות הכול כלול מאפשרות לכם ליהנות מחופשה מיוחדת, ששווה לחוות לפחות פעם אחת כדי להבין האם זו הבחירה שלכם מעתה, או שאתם רוצים להתנסות בדירה שכורה.

אטרקציות לילדים בטיול בנגב

המדבר הוא מקום מיוחד. למרות שניתן היה להתבלבל ולחשוב כי כל המדברים בעולם הם אותו הדבר, בפועל זה כלל וכלל אינו נכון. כל מדבר הוא מיקרוקוסמוס ייחודי והוא נבדל מהמדברים האחרים באקלים שלו, במידת הלחות שלו בצורות החיים שמתגוררת עליו, בצבעים שלו, במרקמים ועוד ועוד.

אנשים נוטים לחשוב שהמדבר הוא מקום מת, שאין בו חיים, רק חול וחול, אך גם זאת טעות מרה. המדבר שופע בצורות חיים רבות ומשונות, הם פשוט מוסווים ואינם נגלים לעין. וזה בדיוק היופי המרהיב של המדבר, במסתורין שלו.

לא רק ילדים נהנים במדבר

מעבר לנופים המדהימים למדבר יש המון מה להציע גם מבחינת אטרקציות. מסלולי הליכה רגליים הם כמובן בגדר חובה, בטח אם זה טיול ראשון עם הילדים. לפני שאתם יוצאים אל המסע תוודאו שאתם ערוכים ומאורגנים אליו באופן מוחלט. במיוחד בחודשי החורף במדבר יש הצפות המסכנות חיים. אם אתם יוצאים לטיול בימים של גשמים או ימים שאחרי גשמים המנעו מטיול בערוצים שסביר שיהיה בהם שטפון. לצד מסלול ההליכה במדבר מאד מגניב לעשות טיול ג'יפים.

זאת באמת אחת החוויות המדהימות ביותר ובהחלט שווה את הנסיעה עד הדרום. מה שפחות שווה הוא להקריב את האוטו לטובת העניין, בעיקר אם זה ג'יפ חדש. מצד שני, תמיד תוכלו לקחת רכב להשכרה ליום או כמה ימים לטובת טיול במדבר. לפני שאתם לוקחים את הרכב מחברת הליסינג וודאו את נושא ביטוחי רכב והקפידו להבטיח שאתם מוגנים. זה דבר אחד למקסם את פוטנציאל הרכב השכור, אבל דבר אחר לגמרי להתגרות בגורל. ביטוחי רכב הם אקוטיים, אל תצאו לפני שאתם מוודאים כי כל ביטוחי רכב הנדרשים בתוקף.

סנפלינג היא גם אטרקציה נהדרת והיא מתאימה גם לילדים. בנוסף תוכלו לעצור במאהל בדואי ולהנות מאירוח אותנטי שממנו ילדים מאד יהנו. אולי גם יזדמן להם לצאת לרכיבה על גמל או חמור. אם תרצו תוכלו אף להשאר ללון במאהל או במתחמים אחרים שמעניקים אירוח, חוויה והמון פינוקים.

ואם אתם כבר במדבר למה שלא תקפצו לים המלח. זה תמיד כייף, זה בריא וזה אוצר טבע שלא כדאי לפספס.

תכנון הטיול

טיול במדבר הוא חוויה, בכל גיל ובכל שלב, אבל בשביל שתהיה זו חוויה מושלמת חשוב מאד לתכנן את הטיול מראש. תכנון מוקדם יחסוך מכם הרבה חוסר נעימות פוטנציאלי. אחרי שווידאתם שיש ביטוחי רכב רלוונטיים ודאו גם ששירותי הדרך שלכם פועלים ושיהיה מי שתוכלו להזעיק בעת צרה.

הצטיידו בהמון מים, מזון ואמצעי הגנה מפני השמש ומפני עקיצות. המדבר הוא אינו מקום מאויש, אם אתם תתקעו, לא יהיה לכם מאיפה להשיג. כמובן שמי שיש לו ילדים כבר מתורגל בהתארגנויות, אבל כאן יש צורך להקפיד שבעתיים.

טיפים לשמירה על חיי הסוללה באייפון בזמן טיול

המכשיר הסלולארי שלנו כבר מזמן הפך להיות לחלק בלתי נפרד מאיתנו במשך כל שעות היום. מילא כשהיה עוד רק טלפון, אבל היום כשהוא ממלא כל כך הרבה פונקציות חיוניות בחיים שלנו הוא מתפקד ממש כמו איבר נוסף ואנחנו פשוט לא יכולים לחיות בלעדיו. אנחנו מחוברים אליו בכל עת ובכל מקום שאנחנו נמצאים בו, ואם חלילה הטלפון הולך לאיבוד, או אפילו נגמרת לו הסוללה אנחנו מרגישים כאילו נתקו לנו את צינור האוויר לנשימה.

למכשיר הסלולר אמנם יש סוללה שמספיקה לו לזמן רב, אבל בגלל השימוש הרב שאנחנו עושים בו הסוללה מתאמצת ונגמרת די מהר. לאורח זמן הסוללה נשחקת וזמן הפעילות שלה הולך ומתקצר.

אין ספק שהתרחיש שבו נגמרת לנו הסוללה ואין לידינו מטען זמין הוא תרחיש אימה של ממש. כבר שכחנו איך להסתדר בלי טלפון וכל הפונקציות שאותן הוא ממלא בחיינו. התרחיש היותר חמור הוא למצוא את עצמינו בלי סוללה, בלי מטען ובלי אפשרות להשיג מטען, או נקודת חשמל.

אביזרים משלימים לאייפון

תארו לעצמכם את התרחיש הבא. אתם נמצאים בטיול, באמצע המדבר. אתם עושים חיים, החברים שלכם נמצאים איתכם והכל, אבל ממש הכל בסדר חוץ מזה שעוד כמה שניות הטלפון יכבה כי נגמרה לו הסוללה. זוהי קיצה של האידיליה.

על מנת להמנע מתרחישים שכאלה חשוב להצטייד באביזרים משלימים שיסיעו לכם לשמור על הסוללה גם כשאתם נמצאים בטיול ובמיוחד במקרים שבהם אין חשמל זמין להטענת הטלפון. מטען נייד לאייפון הוא אחד הפתרונות האולטימטיביים להתמודדות עם התרוקנות הסוללה. מטען נייד לאייפון יעניק לכם את האפשרות להטעין את המכשיר בכל מקום ובכל זמן גם אם אין שום תשתית לכך.

אפשרות נוספת לשמור על חיי הסוללה היא בהצטיידות בסלולה נוספת. כיום ניתן למצוא גם מגיני אייפון שיש בתוכם מקום לסוללה נוספת, כך שהיא תהיה מאוחסנת בצמוד לאייפון ולא תצטרכו לדאוג לה. ברגע שהסוללה של המכשיר מתרוקנת, המכשיר עובר להתקיים מהסוללה הנוספת ואתם זוכים לשעות רבות של חסד בכל הנוגע למכשיר האייפון שלכם.

מוצרים נוספים לתנאי שטח

בנוסף לסוללה רזרבית כמו גם מטען נייד לאייפון יש עוד כמה אביזרים שחשוב שתצטיידו בהם עת שאתם יוצאים לטיול, על אחת כמה וכמה אם מדובר על טיול שטח. בכדי לשמור על המכשיר שלכם מפני חבלות הצטיידו בכיסוי לאייפון, בעדיפות לכיסוי איכותי שיהיה חסין מפני חבלות קשות ואטום למים עד כמה שניתן. בשטח התנאים מסוכנים הרבה יותר לכם וגם למכשיר. כל נפילה ולו הקטנה ביותר יכולה לבשר על מותו של המכשיר. בכדי להמנע מאי נעימות שכזו הקפידו שאתם מעניקים לו את מלא הבטיחות. לצד הכיסוי לאייפון הקפידו שיהיה לכם גם מגן מסך שישמור עליו מפני שריטות וריסוק.

חופשה מדליקה באירופה - אמסטרדם

אמסטרדם היא אולי העיר המבוקשת ביותר באירופה, ויש אומרים אף בעולם כולו, עיר שמושכת תיירים בכמויות, וגם מהגרים מכל פינה. צעירים רבים מגיעים לעיר בשל השם הטוב שיצא לה כידידותית במיוחד, ונשארים בה למשך שנים ארוכות. אמסטרדם היא עיר עם חיי לילה שוקקים, עם תושבים מקומיים נחמדים ואדיבים, חיבה גדולה לבירה ולבארים, ואוכל מכל העולם.
הישראלים שמגיעים לאמסטרדם לרוב מגיעים לתקופה קצרה של בין ארבעה ימים לשבוע, ונשארים במרכז העיר בלבד. אמסטרדם לא גדולה, והאטרקציות המרכזיות באמת נמצאות רק במרכז העיר, כך שמי שכבר התחיל לחפש טיסות לאמסטרדם, ומתכוון להגיע לביקור איכותי, כדאי שידע לאן הוא הולך.

מה עושים באמסטרדם

דבר ראשון, העיר יפהפייה, ודורשת מהמבקרים להקדיש לה הרבה מאוד קלוריות בהליכה ושוטטות חסרת מטרה. מרכז העיר היא עתיק ובנוי בצורה מרשימה וחמימה, עם בתי אבן, כנסיות, כיכרות, רחובות צרים, מעברים סודיים, והרבה מאוד פינות חמד.
רבים מתמכרים לשיטוט חסר המטרה, ומבלים את כל החופשה שלהם בגילוי שכיות חמדה נהדרות, לאורך מערכת הנהרות והסכרים של העיר. עם למעלה מאלף גשרים וגשרונים, תוכלו לגלות נופים יוצאי דופן, ולבלות שעות ארוכות בישיבה על ספסל תוך הסתכלות על העוברים ושבים.
לאורך הגשרים ישנם מעקים, ואליהם קשורים עשרות זוגות אופניים. הרשויות טוענות כי בעיר יש למעלה משש-מאות אלף זוגות אופניים, די מדהים בעיר בה יש פחות או יותר 800,000 תושבים בלבד (במרכז העיר, לא באמסטרדם רבתי).
טיול אופניים בעיר אם כך הוא דבר מתבקש, ולא ניתן ליהנות מהעיר עד הסוף אם לא יוצאים לכמה טיולי רכיבה. אנו ממליצים לצאת לטיול זה ממש כמו השוטטות, ולהרשות לעצמכם ללכת לאיבוד. ובכל זאת, ניתן בקלות מאוד להגיע רחוק, למקומות לא מעניינים, בייחוד כשנוסעים בקווים ישרים, שכן אז יוצאים מהמעגלים הפנימיים, אז סעו בסיבובים.

צאו מהסנטר, דברו עם מקומיים

רוב התיירים שמגיעים לבקר באמסטרדם נשארים רק באזור המרכז, ופוגשים לרוב רק תיירים אחרים, או ספקי שירות מקומיים (מארחים, מלצרים, ברמנים וכיו"ב). מי שחורג מהגבולות שלו, יזכה בטעימה מפן נסתר של העיר והתרבות המקומית.
ההולנדים באמת מסבירי פנים לרוב, ואם תרחיבו את השיחה מעבר לבקשת הוראות הגעה, תגלו אנשים חביבים שישמחו לשוחח, ולהיפגש. כך תוכלו להגיע למסעדות מקומיות לא מוכרות, ואטרקציות ייחודיות השמורות רק למקומיים, עם אווירה אחרת. מי יודע, אולי תזכו לרכוש חברים מקומיים לכל החיים.
שבו בוונדל פארק, הפארק הגדול בעיר, עם המוני תיירים ומקומיים. אם יש יום שמש חמים ונעים, עדיף עוד יותר להתיישב עם בירות קרות על הדשא, וליהנות מהאווירה המיוחדת של ההולנדים החולשים על הפארק להשתזף בכל הזדמנות של מעט שמש, אפילו בימים בהם הטמפרטורות ייחשבו בישראל לשיא החורף.