יום ראשון, 5 בינואר 2014

השכרת רכב בארץ - יתרונות וחסרונות

אתם מעוניינים לנהוג בכבישי ישראל, אך לא יכולים להרשות לעצמכם, במצבכם הכללי, רכישה של מכונית. בעת הנוכחית, המאופיינת בעליית מחירים כמעט בכל תחומי החיים, אתם רחוקים מלהיות לבד. כאן בדיוק עולה אצלכם האפשרות של השכרת רכב לפרק זמן מסוים. מדוע כדאי שתעשו זאת? ומהם החסרונות שבהשכרה?

על המעלות שבהשכרת הרכב

אז מדוע להחליט על השכרת רכב בארץ? אחת התשובות הנפוצות, בהקשר הזה, היא שלעיתים פשוט אין ברירה אחרת. כיום, אנשים זקוקים לפתרון שיאפשר להם להתנייד ממקום למקום, בין אם לצרכי טיול, סידורים שונים או כל דבר אחר. כשהמצב הכלכלי לא מאפשר רכישת רכב ותחזוקה שוטפת שלו, וכשהתחבורה הציבורית בישראל רחוקה מלהיות יעילה, דומה כי השכרת הרכב הופכת לפתרון הכמעט יחידי.

השכרת רכב, בהמשך לכך, היא דרך מצוינת ליהנות, בפרק הזמן שנקבע מראש, מרכב חדיש, בעל ביצועים מרשימים, שיהפוך את הנסיעות בו לנעימות הרבה יותר, או אפילו יעמוד בקנה אחד עם אירוע יוקרתי שנדרש להגיע אליו (הדוגמא המובהקת, כמובן, היא השכרת רכב לחתונה). זאת ועוד, כש"כאב הראש" שבטיפולים שוטפים ברכב, בביטוחים ובטסטים נמנע מהנהג, כפי שקורה בעת ההשכרה, הוא יכול להתרכז במה שחשוב באמת: הנהיגה.

המציאות מראה כי השכרת רכב בארץ נפוצה גם כאשר יש באמתחתם של המשכירים רכב פרטי, אלא שלא יכולים לנצל אותו בכל המקרים. חשבו, למשל, על אנשים שיוצאים לטיול בקצה השני של מדינת ישראל, וסבורים שהרכב שלהם לא "יסחוב" את הנסיעה. יתרון נוסף הוא שהשכרת רכב מעניקה מענה כשהרכב המשפחתי מושבת, ומאפשרת להתנהל עד שהוא יחזור לתפקד.

ומה באשר לחסרונות?

מן העבר השני של המשוואה, לא ניתן שלא להתעלם ממספר חסרונות שנכנסים לתמונה, או עלולים להיכנס, בעת השכרת רכב. מעל הכול, ההשכרה, מעצם היותה כזו, היא לפרק זמן מינימלי. אין כאן בעלות על הרכב, להבדיל מהמקרה של רכישתו, כך שנדרש לבצע חישובים, לא תמיד פשוטים, על פרק הזמן המדויק בו נצטרך את הרכב. בתחום השכרת הרכב, זמן שווה הרבה כסף, וכשרוצים להיצמד אליו, עלולים להיות מוגבלים. התמונה מורכבת בעיקר במקרים בהם השכרת הרכב היא לפי שעות, ולא לפי ימים.

בחלק מהמקרים, השכרת הרכב כוללת בתוכה מספר הגבלות או תנאים, שחייבים לעמוד בהם. כשלא עושים זאת, עלול להיות מוטל על המשכירים קנס כספי – ובצדק גמור, מבחינתן של חברות ההשכרה, שנקלעות במצבים מסוג זה להוצאות כספיות. כאן, חשוב להדגיש מראש שכאשר מקדישים את תשומת הלב הראויה לקריאת ההסכם, קטנים הסיכויים לאי הבנות מסוג זה.

אז מה לעשות?

להשכרת רכב, כמו לכל דבר, יתרונות וחסרונות. היא הופכת לאידיאלית במקרים מסוימים, אך יעילה הרבה פחות באחרים. ההמלצה הברורה אליכם היא לחשוב, בראש ובראשונה, האם השכרת הרכב אכן נותנת מענה לצורך שלכם, ובמידה שכן – איזה סוג של עסקה תשרת אתכם נאמנה.