יום שלישי, 29 באוקטובר 2013

מה מציעים חדרי האוכל במלונות באירופה?

ישראלים אוהבים לנפוש. ואם כבר נופש, אז באירופה. בכל שנה, עשרות אלפי ישראלים פוקדים את נמל התעופה בן-גוריון בדרכם ליעדים החמים של הקיץ, ונוחתים לביקור בערים המוכרות שביבשת הישנה. פאריס, עיר האורות, האהבה והאוכל הטוב, אמסטרדם, עם סודותיה ורחובותיה היפים, לונדון השוקקת ומלאת התרבות, וכמובן עוד ערים רבות אחרות.

מעבר לחוויה שבמפגש עם תרבויות שונות, מקומות חדשים והתחושה הנעימה של היותכם מוקפים בשפה לא מוכרת, אנחנו, התיירים הישראלים, נהנים מאוד לאכול. בבתי המלון, בכפרי-הנופש, ובכל ערי הקיט החביבים על הקהל הישראלי יודעים כבר כל נותני השירות, שאת הקהל הישראלי קונים בקיבתו ובחיכו.

אז מה מחכה לכם בתפריט של המלונות האירופאים?

מפירות טריים ועד למנות חמות של בלינצ'ס, דרך סוגי בשרים מקומיים ותבשילים עם ניחוחות של תבלינים שלא הכרתם, כל אלו מעטרים בניצחון את מגשי המנות במלונות השונים, כל מלון והצעותיו הוא.

השאלה העיקרית, עוד לפני המנה העיקרית, היא איזו ארוחה אתם ניגשים לאכול, שכן כל ארוחה היא עולם ומלואו,. ארוחות הבוקר של מלונות פאריס הזוהרים מציעים לרוב מגוון של מאפים, שהמפורסם בהם הוא כמובן הקרואסון. מאפה בצק חמאתי ומתקתק, המגיע עם חמאה וריבה לבחירה, שלצידו קפה חם וטוב, כל מה שצריך בשביל להתחיל את היום.

המנות של ארוחת הצהריים הצרפתית הן לרוב מותאמות לקהל תיירים, שכן ארוחות צרפתיות מסורתיות אורכות לרוב שעות ארוכות ומציעות מגוון כה רב של מנות, עד כי את רוב היום תבלו באכילה. במלונות פאריס תזכו לפגוש הרבה פירות ים, בשרים מסוגים שונים, וכמובן – גבינות. הגבינה והיין מובילות יחדיו את הדרך לארוחה צרפתית אמיתית, וברוב המלונות המבחר של שניהם יהיה לעניין.

לונדון – ארוחות צהריים על הבוקר

תרבות האוכל הישראלית נבנתה בשונה מזו האנגלית, שונה עד כדי כך שיכול לקחת לכם זמן להתרגל. במלונות רבים ברחבי לונדון כבר הורגלו בתיירים, ולכן המגוון השתנה. ובכל זאת, המנות המובילות את ארוחות הבוקר הלונדונית הטיפוסית הינן ביצים מטוגנות, בשר מטוגן, תפוחי-אדמה, או במילים אחרות, ארוחת צהריים.

ובכל זאת, מי שמחפש ימצא בהחלט כמה צנימים עשויים היטב, מגוון ירקות ואפילו גבינה או שתיים, להתחיל את היום כמו בבית. ארוחת הצהרים הבריטית בנויה בעיקר על תבשילים שונים, גם הם משלבים לרוב תפוחי אדמה, ומנות שונות של דגים.

מלונות הבוטיק האירופאים מציאות לקהל האורחים ארוחות גורמה ברמה אירופאית לכל דבר, עם מגוון עצום הנהוג בישראל בעיקר רק בצימר יוקרתי. אוכל בשפע, באיכות יוצרת דופן, שיגרום לכם לרצות להישאר בחדר האוכל, ובטח שלהישאר במלון, שלא לפספס בטעות את הארוחה הבאה. איך שלא יהיה, חלק מהחוויה של הטיול או החופשה זה בדיוק המפגש שלנו עם התרבות השנייה, מפגש שבבסיסו עומד המזון.