יום שבת, 13 ביולי 2013

טיולים לכל המשפחה גם לשומרי שבת

שומרי שבת וכשרות רבים, נתקלים בקושי ליהנות מנופי ארצנו היפים מחשש לחלל את השבץ. למעשה, אם מתארגנים לדבר בצורה נכונה, ניתן ליהנות מטיולים בחיק הטבע, נוף קסום ועוד הרבה דברים טובין- אפילו בשבת.

שבת קודש

שמירה על השבת משמעה לקבל אותה, רצוי בתפילה בבית הכנסת, לנוח ולא לעסוק בכל עבודה. השבת היא זמן למנוחה, לתפילה, להגות ולהנאה. אין כל מניעה לטייל בחיק הטבע או לערוך פיקניק טעים, אם נערכים לדבר בהתאם.

בישראל קיימים היום צימרים רבים, אורחנים ובתי הארחה המציעים שירות מלא וכשר לשומרי שבת. למשל, בצפון האר. קיימים אתרים שיש להם גם ערך הסטורי, לאומי ודתי, הם קרובים לבתי כנסת ואפשר ליהנות מטיול מקסים, המאפשר גם התחשבות בזמני כניסת ויציאת שבת וללא כל מאמץ מיוחד.

לא מחללים

טיול, למשל בגלגל המערבי, יכול לכלול הגעה לצימר הכשר התארגנות וארוחה קלה. לפני כניסת השבת ניתן ללכת ברגל לבית הכנסת הסמוך במצוי בישוב ולקבל את השבת. ביום השבת עצמו תוכלו תמיד לצאת לטיול רגלי בחיק הטבע, המקום בו החיבור לאלוהות הוא הטבעי והקרוב ביותר, לגמוע את שבילי הארץ ברגל ולנוח תחת עץ רענן. טיולים אלו מספקים ערך מוסף של ממש גם לצעירים שבחבורה, הסופגים ערכים, אהבת הארץ ושהייה בריאה ונעימה בחיק הטבע.

מקומות הארחה רבים מציעים סלי פיקניק מוכנים, לרוב יהיו אלו ארוחות קרות המורכבות מכריכים, חטיפים, ירקות ופירות, כך שגם סוגיית הבישול והארוחות נפתרה לחלוטין.

סע וטייל ברחבי ישראל

ישראל מלאה וגדושה באתרים בעלי ערך הסטורי, דתי, תרבותי וטבעי. צפון הארץ מציע את אזור הגליל היפה והפורח, את הכנרת המנצנצת ואין ספור משעולים לסיורים רגליים, בין נחלים, מפלים וטבע ירוק. בנוסף, בתי הארחה רבים מתחשבים בציבור הדתי ומאפשרים להם לפנות את חדרם בסמוך ליציאת השבת, כך שתוכלו לנצל את הזמן להמשך טיול נעים, ולצאת לדרככם רק לאחר שיצאה השבת, ושוב, מבלי כל חשש לחלל אותה.

המלצות לטיולים יש למכביר, ביניהם טיולים רגליים או על אופניים באזור הכינרת, המתאימים למשפחות. חופי הכנרת עצמם הם נפלאים לרחצה והם מציעים היום חופים מופרדים לנשים ולגברים. כמו כן, צפון הארץ מציע אזורים עתיקים, בתי בד ישנים, חורבות בתי כנסת ישנים וגם קברי צדיקים, אליהם ניתן להגיע, לא בשבת, ולפקוד אותם.

דרך נהדרת נוספת לנפוש בצפון היא לשכור צימר משפחתי עם בריכת שחייה פרטית. באופן זה תוכלו ליהנות מהבריכה בפרטיות מוחלטת, ללא כל הפרעה וללא הצורך לחפש חופים ייעודיים לדתיים. קיימים היום גם צימרים רבים המוצעים בישובים דתיים, כך שתוכלו למצוא בקרבת מקום מקווה, בית תפילה וללא חשש מכשרות המקום.