יום שני, 10 בספטמבר 2012

למה כדאי לטוס לאילת


מהיום שבו הומצא המטוס, טיסה נחשבה (וכך גם עכשיו) לאמצעי תחבורה מוביל ומצוין שמאפשר לנוע לנוע במהירות יחסית בין מקומות שונים בעולם. ההמראה, דיילות במדי עבודה ייצוגיים, הקול הסמכותי של הקברניט ברמקולים והנחיתה המיוחלת היא ללא ספק חוויה יוצאת דופן עבור רבים מאיתנו, גם עבור אלו שטסים לעיתים תכופות יותר.


לצער רובנו, טיסה עודנה זה עסק יקר יחסית ולא זמין לכלל האוכלוסיה. מחירי הטיסות לא מפסיק להאמיר ואחת הסיבות לכך בעצם היא היחלשות מקורות האנרגיה בעולם. יחד עם זאת, לטיסה על פני נסיעה ברכב יש מספר יתרונות ברורים מאד, על אחת כמה וכמה שמדובר על טיסה לאילת:

  • טיסה לאילת נמשכת בממוצע פרק זמן של 45 דק', זאת לעומת 4-5 שעות נסיעה ממרכז הארץ.
  • עם מחירי הדלק הגבוהים כיום – טיסה לאילת היא גם משתלמת יותר כלכלית – במידה ולוקחים בחשבון גורמים כמו עלות הדלק לנסיעה הלון וחזור + בתוך העיר, בלאי הרכב וזמן הנסיעה.
  • במידה ומזמינים מלון במקום מרכזי – בכלל לא יהיה צורך ברכב בתוך העיר. רוב האטרקציות באילת נמצאות במרחק הליכה זו מזו, כאשר הטיילת מהווה את התוואי התיירותי המרכזי.
  • הזמנת דיל משולב של טיסה + מלון לאילת יכולה להוזיל עוד יותר את מחיר החופשה בגלל השיתוף פעולה העסקי שנעשה בין חברות התעופה לחברות התיירות

מתי כדאי לרכוש טיסה לאילת?


קודם כל חשוב להגיד, מומלץ תמיד לרכוש את טיסתנו זמן רב מראש לפני התאריך המיועד. יחד עם זאת – לא תמיד הדבר אפשרי, ואז יש לנו הזדמנות לנצל הורדת מחירים שנעשית מעת לעת בטיסות ברגע האחרון לאילת.
בחלק מהמקרים, טיסות לאילת ברגע האחרון יגרמו להוזלה ביוקר הטיסה המיועדת ויאפשרו לתכנן פרק זמן מסוים מראש את השינויים האחרונים. עוד דבר שחשוב לוודא זה מהן בדיוק המגבלות מבחינת הציוד שאנו יכולים לטוס איתו, אם כי הדבר הזה פחות רלוונטי לטיסות פנים שכן אנו לא נוטים לקחת איתנו יותר מדי דברים.


לסיכום


יותר ויותר ישראלים מחליטים להגיע לאילת בטיסה ולהימנע מהנסיעה המתישה שנראית כמו נצח. אפילו אם רק מדובר בסוף שבוע באילת. אז, האם תמשיכו לנהוג לאילת או שתרצו להתפנק בטיסה?